murattas@uludag.edu.tr 0224 2942137 B.U.Ü. Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Nilüfer/ Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı ve hedefi; nitelikli bina üretiminin temel bileşeni olan tasarım sürecinde özellikle mimari tasarım temelinde diğer tasarım bileşenlerinin bütünleşmesini sağlayan yönetsel yaklaşımların belirlenmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bina tasarımında mimari tasarım ve diğer tasarım disiplinlerine yönelik bilgilerin mimari tasarımla ilişkilerinin kurabilme
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Teknik dokümantasyon yapabilme, Program hazırlama;
2
Mimarın yönetimsel ve liderlik rolünü anlama, yapabilme;
3
Bina tasarımında mimari tasarım ve diğer tasarım disiplinlerine yönelik bilgilerin mimari tasarımla ilişkilerinin kurabilme;
4
Bilgiye erişebilme, kaynak kullanabilme, anlatabilme becerisi kazanma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tanışma, ders hakkında genel bilgiler
2
Dersin içeriğinin anlatılması
Bina tasarımı kavramı - bileşenleri - katılımcıları
3
Bina tasarımı kavramı - bileşenleri - katılımcıları
4
Bina tasarımda önemli olan etkenler ve önceliklerin belirlenmesi
5
Bina tasarımda önemli olan etkenler ve önceliklerin belirlenmesi
6
Bina inşaat projelerinin yönetimi ve tasarım yönetimi kavramı
7
Bina inşaat projelerinin yönetimi ve tasarım yönetimi kavramı
8
Bütünleşik bina tasarım yaklaşımları
9
Bütünleşik bina tasarım yaklaşımları
10
Sürdürülebilir bina performansına dayalı tasarım stratejileri
11
Sürdürülebilir bina performansına dayalı tasarım stratejileri
12
Geleneksel mimaride performansa dayalı sürdürülebilir değerlerle bina tasarımı
13
Geleneksel mimaride performansa dayalı sürdürülebilir değerlerle bina tasarımı
14
Dersin genel tekrarı - değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
“Value Through Design”, Proceedings of The CIB W96 Commission On Architectural Management, 2001 ed: Colin Gray& ir. Matthijs Prins Colin Gray&Will Hughes , 2001 Building Design Management, Elsevier. Gould, F. E., Joyce, N. E., (2000), Construction Project Management, Prentice Hall.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
100
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
belirlenen konu kapsamında araştırma ödevi ve sunumları yapılmaktadır
Açıklama
dönem içinde yapılan çalışmalar yılsonu notunu oluşturmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
9
126
Ödevler
1
12
12
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU