Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIKTA FOTOĞRAF
1 Dersin Adı: MİMARLIKTA FOTOĞRAF
2 Dersin Kodu: MIM4010
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zsperker@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencinin fotoğraf ilkeleri hakkında bilgilenmesinin, temel fotoğrafçılık tekniklerinin farklı boyutlarını uygulamalarla öğrenmesinin, özellikle mimari iç ve dış mekanın fotoğraflanması hakkındaki teknikleri kavramasının sağlanmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mimari fotograf ilkelerini bilir. Mimari fotoğraf ekipmanlarını bilir ve seçebilir. Fotoğrafı bir mimari ifade aracı olarak kullanabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fotoğraf sanatı ve tarihi hakkında temel kuramsal bilgiyi edinmek;
2 Fotoğraf ekipmanları hakkında temel bilgi sahibi olmak;
3 Mimari fotoğraf ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak;
4 Fotoğrafı bir mimari ifade aracı olarak kullanabilmek;
5 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders içeriğinin ve işleyişinin açıklanması. Ders başarısının değerlendirilmesi hakkında bilgi verilmesi
2 Fotoğraf sanatı ve tarihi hakkında kuramsal bilgi aktarılması / Ödev 1 (Ekipman özellikleri tablosu ve fotoğraf)
3 Öğrencinin mevcut fotoğraf altyapısının ve derste kullanacağı fotoğraf ekipmanının özelliklerinin belirlenmesi. Derse katılmadan önce çekilen fotoğrafların teknik açıdan okunması / Ödev 2 (Mimari fotoğraf)
4 Mimari fotoğraf hakkında kuramsal bilgilerin aktarılması / Derse katılmadan önce çekilen mimari fotoğrafların teknik açıdan okunması / stüdyo dışı çalışma
5 Fotoğraf ve mimari fotoğraf ekipmanları hakkında bilgi verilmesi
6 Fotoğraf ve mimari fotoğraf ekipmanları hakkında bilgi verilmesi / stüdyo dışı çalışma
7 Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma
8 Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı stüdyo dışı çalışma / Ödev 3 (Mimari fotoğraf)
9 Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması
10 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı Stüdyo dışı çalışma
11 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma / Ödev 4 (Mimari fotoğraf)
12 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması
13 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma / Ödev 5 (Mimari fotoğraf)
14 Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akbaş, F., İkizler, E. (2003). Fotoğraf Teknik Okumaları, Om Yayınevi, İstanbul.
Ertan, G.; Erutku, B. (2004). Açıklamalı Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, Say Yayınları, İstanbul.
Kanburoğlu, Ö. (2007). A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul.
Kanburoğlu, Ö. (2008). Mimari Fotoğraf, İnkılap Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Mutlak değerlendirme (Öğrenci sayısı 20'den az ise) Bağıl değerlendirme (Öğrenci sayısı 20'den fazla ise)
Açıklama Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav, final sınavı ile ödevler üzerinden değerlendirilmektedir. Teorik bilgiler ve uygulama fotoğrafları birlikte değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 6 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 5 4 3 0 0 4 0 0 0 5
OK2 3 3 0 2 0 0 3 0 0 2 4
OK3 4 5 0 3 0 0 3 0 0 2 5
OK4 5 5 0 2 0 0 5 0 0 0 5
OK5 5 5 0 4 0 0 5 0 2 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr