1 | Dersin Adı: | MİMARLIKTA FOTOĞRAF |
2 | Dersin Kodu: | MIM4010 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ZEHRA SEVGEN PERKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zsperker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencinin fotoğraf ilkeleri hakkında bilgilenmesinin, temel fotoğrafçılık tekniklerinin farklı boyutlarını uygulamalarla öğrenmesinin, özellikle mimari iç ve dış mekanın fotoğraflanması hakkındaki teknikleri kavramasının sağlanmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mimari fotograf ilkelerini bilir. Mimari fotoğraf ekipmanlarını bilir ve seçebilir. Fotoğrafı bir mimari ifade aracı olarak kullanabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders içeriğinin ve işleyişinin açıklanması. Ders başarısının değerlendirilmesi hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Fotoğraf sanatı ve tarihi hakkında kuramsal bilgi aktarılması / Ödev 1 (Ekipman özellikleri tablosu ve fotoğraf) | |
3 | Öğrencinin mevcut fotoğraf altyapısının ve derste kullanacağı fotoğraf ekipmanının özelliklerinin belirlenmesi. Derse katılmadan önce çekilen fotoğrafların teknik açıdan okunması / Ödev 2 (Mimari fotoğraf) | |
4 | Mimari fotoğraf hakkında kuramsal bilgilerin aktarılması / Derse katılmadan önce çekilen mimari fotoğrafların teknik açıdan okunması / stüdyo dışı çalışma | |
5 | Fotoğraf ve mimari fotoğraf ekipmanları hakkında bilgi verilmesi | |
6 | Fotoğraf ve mimari fotoğraf ekipmanları hakkında bilgi verilmesi / stüdyo dışı çalışma | |
7 | Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma | |
8 | Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı stüdyo dışı çalışma / Ödev 3 (Mimari fotoğraf) | |
9 | Mimari bir ifade aracı olarak fotoğraf / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması | |
10 | Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı Stüdyo dışı çalışma | |
11 | Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma / Ödev 4 (Mimari fotoğraf) | |
12 | Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması | |
13 | Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / stüdyo dışı çalışma / Ödev 5 (Mimari fotoğraf) | |
14 | Mimari görsellerde kullanılabilecek kalitede fotoğraf çekimi / sergi hazırlığı / fotoğraf teknik okuması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akbaş, F., İkizler, E. (2003). Fotoğraf Teknik Okumaları, Om Yayınevi, İstanbul. Ertan, G.; Erutku, B. (2004). Açıklamalı Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, Say Yayınları, İstanbul. Kanburoğlu, Ö. (2007). A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul. Kanburoğlu, Ö. (2008). Mimari Fotoğraf, İnkılap Yayınları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Mutlak değerlendirme (Öğrenci sayısı 20'den az ise) Bağıl değerlendirme (Öğrenci sayısı 20'den fazla ise) | |
Açıklama | Öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunda mutlak değerlendirme, 20’nin üstünde olduğunda ise bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Ders başarısı ara sınav, final sınavı ile ödevler üzerinden değerlendirilmektedir. Teorik bilgiler ve uygulama fotoğrafları birlikte değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |