Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REJENERATİF TIP: KÖK HÜCRE VE GEN TERAPİSİ
1 Dersin Adı: REJENERATİF TIP: KÖK HÜCRE VE GEN TERAPİSİ
2 Dersin Kodu: TIP2109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEHİME GÜLSÜN TEMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sehime@uludag.edu.tr 05322361646
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Binası Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı 16059
Nilüfer, BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116595
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; 1. Katılımcılara kök hücre bilimlerinde doku ve organ düzeyinde rejeneratif tıp uygulamalarının kuramsal ilkelerini ve yeni tedavi yaklaşımlarına yönelik uygulamaların geliştirilebilmesi için gerekli temel bilgileri öğretmektir. 2. Katılımcılara kanser kök hücrelerinin, kanser hücrelerinin, kanser mikroçevresinin ve/veya immün sistemin hedefe yönelik modifikasyonları ile ilgili ilkeler ve laboratuvar uygulamaları anlatılarak, temel araştırma verileri doğrultusunda yeni klinik tedavi yöntemleri geliştirebilme yetisini kazandırmaktır. 3. Gen tedavi kavramını, nonintegratif ve integratif vektör sistemlerini öğrencilere tanıtmaktır. Gen hedeflemesi ve takibi için kullanılan farklı yöntemleri tartışmak, laboratuvardan kliniğe gen tedavisinin kullanımına ait kuralları ve düzenlemeleri öğretmektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Gen hedeflemesi ve takibi için kullanılan farklı yöntemleri laboratuvardan kliniğe gen tedavisinin kullanımına ait kuralları ve düzenlemeleri öğretmektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Rejeneratif tıp kavramını kuramsal temellerini bilir, doku ve organ yetmezliğinin neden ve sonuç ilişkisini tartışabilir. ;
2 Yapay doku ve organ geliştirmede doku mühendisliği ve biyoreaktörlerin kullanım alanlarını tartışabilir.;
3 Hedefe yönelik tedavinin kuramsal temellerini bilir, kanser hücresi başta olmak üzere diğer hedefe yönelik hücresel tedavilerde neden ve sonuç ilişkisini tartışabilir.;
4 Hematopoetik ve mezenkimal kök hücreler ile gen tedavisinin temellerini anlayarak, gen tedavisinde kullanılan farklı yöntemleri bilir.;
5 Nonintegratif ve integratif vektörlerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenir. Gen tedavisi ile ilişkili immün reaksiyonları, bunların nasıl önlendiğini öğrenir;
6 İn vivo ve ex vivo gen tedavisinde olası riskler ve yan etkileri belirleyebilir. Spesifik bir doku, hastalık ya da hücreyi hedefleyebilecek hipotetik bir gen tedavi protokolü dizayn edebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Embriyonik, erişkin ve uyarılmıs pluripoten kök hücre tanımları
2 Embryonik ve kök hücre tipleri
3 Rejeneratif Tıp Kavramı
4 Kök Hücreler ile Rejenerasyon
5 Hedefe Yönelik Tedavi Tanımı ve Stratejileri
6 Doku Mühendisliği Uygulamaları
7 Rejeneratif Tıpta in vivo Deneysel Uygulamalar
8 Gen Tedavisinin Tanımı ve Stratejileri
9 Gen Tedavisinde Nonintegratif Vektör Sistemleri
10 Gen Tedavisinde İntegratif Vektör Sistemleri
11 Cripr/Cas9 Gen düzenleme yöntemi
12 Hücre ve Dokuya Özel Gen Hedefleme ve Takip Yöntemleri
13 Gen Tedavisi ve Klinik Denemeleri
14 Tartışma/ (Rejeneratif Tıpta Kök Hücre uygulamalarında ethik ve hukuki düzenlemeler ve yönetmelikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Stem Cells in Regenerative Medicine, Ed. Julie Audet and William L. Stanford, Humana Press, 2009 Toronto, Kanada.
2. Stem Cells and Human Diseases, Ed. Rakesh K. Srivastava, Sharmila Shankar, Springer Press, 2012, Heidelberg, London, New York.
3. Gene and Cell Therapy: Therapeutic Mechanisms, CRC press, 2009, editör: Templeton NS.
4. Immunology of gene therapy, Wiley-Blackwell 2008, editor: Herzog, R. ISBN13: 9780470134061.
5. A Guide To Human Gene Therapy, World Scientific Publishing Company 2010, editor: Herzog, R. ISBN13: 9789814280907.
6. Gianpietro Dotti, Barbara Savoldo, Fatma V. Okur, Raphael Rousseau, Malcolm K. Brenner (2008). Gene Therapy for the Treatment of Cancer: From Laboratory to Bedside. In Nancy Smyth Templeton (Editor), Gene and Cell Therapy: Therapeutic Mechanisms and Strategies (pp. 1001-1018). CRC Press. Stem Cells and Human Diseases, Ed. Rakesh K. Srivastara, Sharmila Shankar, Springer Press, 2012, Heidelberg, London, New York.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Açıklama bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 5 0 5 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 5 0 0 5 4 0 5 0 5 0 5 0 0 0
OK3 5 5 0 0 5 0 3 0 5 5 5 0 0 0 0 0
OK4 5 0 5 0 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0
OK5 5 0 5 0 5 0 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0
OK6 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr