1 | Dersin Adı: | REJENERATİF TIP: KÖK HÜCRE VE GEN TERAPİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TIP2109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEHİME GÜLSÜN TEMEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sehime@uludag.edu.tr 05322361646 Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Binası Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı 16059 Nilüfer, BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116595 |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; 1. Katılımcılara kök hücre bilimlerinde doku ve organ düzeyinde rejeneratif tıp uygulamalarının kuramsal ilkelerini ve yeni tedavi yaklaşımlarına yönelik uygulamaların geliştirilebilmesi için gerekli temel bilgileri öğretmektir. 2. Katılımcılara kanser kök hücrelerinin, kanser hücrelerinin, kanser mikroçevresinin ve/veya immün sistemin hedefe yönelik modifikasyonları ile ilgili ilkeler ve laboratuvar uygulamaları anlatılarak, temel araştırma verileri doğrultusunda yeni klinik tedavi yöntemleri geliştirebilme yetisini kazandırmaktır. 3. Gen tedavi kavramını, nonintegratif ve integratif vektör sistemlerini öğrencilere tanıtmaktır. Gen hedeflemesi ve takibi için kullanılan farklı yöntemleri tartışmak, laboratuvardan kliniğe gen tedavisinin kullanımına ait kuralları ve düzenlemeleri öğretmektir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Gen hedeflemesi ve takibi için kullanılan farklı yöntemleri laboratuvardan kliniğe gen tedavisinin kullanımına ait kuralları ve düzenlemeleri öğretmektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Embriyonik, erişkin ve uyarılmıs pluripoten kök hücre tanımları | |
2 | Embryonik ve kök hücre tipleri | |
3 | Rejeneratif Tıp Kavramı | |
4 | Kök Hücreler ile Rejenerasyon | |
5 | Hedefe Yönelik Tedavi Tanımı ve Stratejileri | |
6 | Doku Mühendisliği Uygulamaları | |
7 | Rejeneratif Tıpta in vivo Deneysel Uygulamalar | |
8 | Gen Tedavisinin Tanımı ve Stratejileri | |
9 | Gen Tedavisinde Nonintegratif Vektör Sistemleri | |
10 | Gen Tedavisinde İntegratif Vektör Sistemleri | |
11 | Cripr/Cas9 Gen düzenleme yöntemi | |
12 | Hücre ve Dokuya Özel Gen Hedefleme ve Takip Yöntemleri | |
13 | Gen Tedavisi ve Klinik Denemeleri | |
14 | Tartışma/ (Rejeneratif Tıpta Kök Hücre uygulamalarında ethik ve hukuki düzenlemeler ve yönetmelikler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Stem Cells in Regenerative Medicine, Ed. Julie Audet and William L. Stanford, Humana Press, 2009 Toronto, Kanada. 2. Stem Cells and Human Diseases, Ed. Rakesh K. Srivastava, Sharmila Shankar, Springer Press, 2012, Heidelberg, London, New York. 3. Gene and Cell Therapy: Therapeutic Mechanisms, CRC press, 2009, editör: Templeton NS. 4. Immunology of gene therapy, Wiley-Blackwell 2008, editor: Herzog, R. ISBN13: 9780470134061. 5. A Guide To Human Gene Therapy, World Scientific Publishing Company 2010, editor: Herzog, R. ISBN13: 9789814280907. 6. Gianpietro Dotti, Barbara Savoldo, Fatma V. Okur, Raphael Rousseau, Malcolm K. Brenner (2008). Gene Therapy for the Treatment of Cancer: From Laboratory to Bedside. In Nancy Smyth Templeton (Editor), Gene and Cell Therapy: Therapeutic Mechanisms and Strategies (pp. 1001-1018). CRC Press. Stem Cells and Human Diseases, Ed. Rakesh K. Srivastara, Sharmila Shankar, Springer Press, 2012, Heidelberg, London, New York. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. | |
Açıklama | bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |