Bursa Uludağ Üniversitesi öğrencilerinin, insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak;
•Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde,
öğrencilerinin aktif yurttaşlar olarak rol almalarına katkıda bulunmak;
öğrencilerinin , çeşitlilik ve çokkültürlülüğe olan saygı ve hoşgörülerini geliştirme ve derinleştirmelerine katkıda bulunmak;
öğrencilerinin diğer üniversite ve lise öğrencilerine, sosyal sorumluluk projeleri ile örnek olabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak;
öğrencilerinin sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek;
• öğrencilerinin genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı olmak öğrenilir
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sosyal çevreleri tanımlayabilir.;
2
Sosyal becerilerini, farklı fakülte ve bölümlerden öğrencilerle birarada karşılaştırabilir.;
3
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama becerilerini kullanabilir.;
4
.Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişme sürecini analiz edebilir.;
5
Bilgi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini geliştirebilir.;
6
Sosyal sorumluluk etkinliklerinin önemini değerlendirebilir.
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sosyal Sorumluluk kavramı ve gelişimi
2
Proje ve Sosyal Sorumluluk – Projelerin Sosyal Sorumlulukta ki yeri – Proje yapım esasları
3
Gönüllülük Bilinci, Dünyada ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk proje örnekleri
4
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri - ‘’KADIN’’
5
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri - ‘’KADIN’’
6
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri - ‘’Çocuk’’
7
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri - ‘’Çocuk’’
8
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ENGELLİ’’
9
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ÇEVRE’’
10
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’YAŞLILIK’’
11
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’Hayvan’’
12
Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’Sağlık’
13
Öğrenci Proje sunumları
14
Öğrenci Proje sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Sivil toplum, Gönüllük ve Gençlik Çalışmaları" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Gençler için Proje Yönetimi" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2003), "Kısa Dönemli Projeler için Proje Yönetimi" Nurhan Yentürk ve Yiğit Aksakoğlu (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi I" Alper Akyüz, İdil Eser ve Emel Kurma (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi II"
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
2
50
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan Seçmeli test sınavı
Açıklama
Bir arasınav bir final sınavı yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
6
6
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
18
18
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
24
24
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU