Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETİĞE GİRİŞ
1 Dersin Adı: ETİĞE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: FLS3127
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Alanda uzman diğer öğretim üyeleri.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eylemsahin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2942843
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.;
2 Öğrenci etiğin diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek etiği, ahlaki kavramları analiz edebilecektir.;
3 Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.;
4 Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.;
5 Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Ahlak felsefesinin ana kavramları
2 Antik Etik Görüşler: Sokrates ve Platon
3 Antik Etik Görüşler: Sokrates ve Platon
4 Aristoteles’in Etik Görüşü
5 Aristoteles’in Etik Görüşü
6 Stoa Okulu ve Epikuros Okulu
7 Yeniçağda Etik Görüşler: Hobbes ve Locke
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Hume
10 Kant
11 Kant
12 J. Bentham, J.S. Mill
13 Meslek Etikleri
14 Ahlak felsefesinde çağdaş tartışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, 2. Baskı, 2007.
H. Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000.
I. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, çev. İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1995.
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
A. Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 3. Baskı, 2011.
İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 1 1 2 0 0 2 1 3 0 0
OK2 0 1 1 2 0 0 1 2 4 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 2 1 2 0 0 1 2 1 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr