1 | Dersin Adı: | ETİĞE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | FLS3127 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Alanda uzman diğer öğretim üyeleri. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eylemsahin@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2942843 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Ahlak felsefesinin ana kavramları | |
2 | Antik Etik Görüşler: Sokrates ve Platon | |
3 | Antik Etik Görüşler: Sokrates ve Platon | |
4 | Aristoteles’in Etik Görüşü | |
5 | Aristoteles’in Etik Görüşü | |
6 | Stoa Okulu ve Epikuros Okulu | |
7 | Yeniçağda Etik Görüşler: Hobbes ve Locke | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Hume | |
10 | Kant | |
11 | Kant | |
12 | J. Bentham, J.S. Mill | |
13 | Meslek Etikleri | |
14 | Ahlak felsefesinde çağdaş tartışmalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A. Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, 2. Baskı, 2007. H. Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000. I. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, çev. İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1995. Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. A. Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 3. Baskı, 2011. İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 0 | 16 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |