Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORGANİK KİMYADA MOLEKÜL DİZAYNI
1 Dersin Adı: ORGANİK KİMYADA MOLEKÜL DİZAYNI
2 Dersin Kodu: KIM6005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Organik Kimya (I ve II) Dersini almış olmak.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA TAVASLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mtavasli@uludag.edu.tr
+90 224 29 41 732
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 16059 Görükle / BURSA, TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, organik sentezleri kendi başlarına tasarlama alışkanlığı kazanması ve bunları gerçekci yol haritalarına dökebilmeleri
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yeni molekül tasarımı yapabilmek ve onları sentezleyerek piyasayanın ihtiyacına cevap vermek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Retrosentetik yaklaşımın ve sistematiğinin öğrenilmesi;
2 Fizyolojik etkileri olan bazı organic moleküllerin sentezine yönelik yaklaşımların öğrenilmesi;
3 Organik sentezleri kendi başlarına tasarlama alışkanlığı kazandırılması;
4 Akademik yada endüstriyel (ilaç, boya, zirai ilaçlar, polimer, parfum, deterjan, tatlandırıcılar, feromenler gibi) alanda sentez yapabilme kabiliyetlerinin artırılması;
5 Güncel literatur verilerine ulaşabilmesi ve değerlendirebilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ayrıştırma Yönteminde Temel Yaklaşımlar Hedef Molekül, Retrosentetik Analiz, Foknsiyonel Grup Dönüşümü Ayrıştırma, idealize edilmiş Anyonik/Katyonik Parçalar, Reaktif Maddeler
2 Aromatik Bileşiklerin Sentezi-A Benzocaine-Lokal Anestetik 1-(4-methoxyphenyl)ethanone-Parfüm Bileşeni
3 Aromatik Bileşiklerin Sentezi-B BHT-antioksidan Piperonal-Parfüm Bileşeni
4 Aromatik Bileşiklerin Sentezi-C Trifluralin-Zirai İlaç Saccharine-Yapay Tatlandırıcı
5 Tek Karbon-Heteroatom Ayrışması-A Benzil benzoat- Böcek kovucu ve çözücü Propanil-Pirinç tarlasındaki yabancı bitki öldürücü
6 Tek Karbon-Heteroatom Ayrışması-B 1-methoxy-4-methylbenzene-Parfüm Bileşeni İzopentil benzil eter-Parfüm Bileşeni
7 Tek Karbon-Heteroatom Ayrışması-C 4-chloro-4-methylheptane 4-nitrobut-1-ene
8 Kimyasal Seçicilik-A Cyclomethycaine-Anestetik Paracetamol-Ağrıkesici
9 Problem çözümü
10 Kimyasal Seçicilik-B Benzil kloroformat-Amino Koruyucu Grup N-Benzyloxycarbonylalanine-Korunmuş amino asit Captodiamine-Sedatif İlaç
11 Çift Karbon-Heteroatom Ayrışması-A Multistriatin- Feromon Benzaldehyde dimethylacetal-Parfüm
12 Çift Karbon-Heteroatom Ayrışması-B 2-(3-chloropropyl)-2-methyl-1,3-dioxolane-Korunmuş Keton Alanin-Strecker Amino Asit Sentezi
13 Çift Karbon-Heteroatom Ayrışması-C Methyldopa-Yüksektansiyon İlacı 2,4-D-Zirai ilaç
14 Polaritenin Değiştirilmesi Alachlor-Zirai İlaç Phenacyl chloride-Göz yaşartıcı gaz Salbutamol-Astma İlacı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: [1] Organic Synthesis: The Disconnection Approach, Stuart G. Warren, John Wiley & sons, New York, 1982

[2] Designing Organic Syhteses: A Programmed Introduction to the Synthon Approach, Stuart G. Warren, John Wiley & sons, New York, 1978.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı, ev ödevi, literatür araştırması, sunum
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 3 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 60 60
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 64 64
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,03
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0
OK2 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0
OK3 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0
OK4 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0
OK5 0 0 0 5 0 5 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr