Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAMCILIK
1 Dersin Adı: PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAMCILIK
2 Dersin Kodu: ISL5113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERKAN ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Erkan Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Erkan Özdemir
E-posta: eozdemir@uludag.edu.tr
Telefon: 0224 294 11 53
Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü, Görükle, Nilüfer 16059 - Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, işletmelerin pazarlama iletişimi ve reklam faaliyetlerinin içeriği, izlenen stratejiler ve gerçekleştirilen uygulamalar konusunda öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrencilerimiz, işletmelerde pazarlama iletişimi ve reklam faaliyetlerinin nasıl yapıldığını, ne tür stratejilerin izlendiğini konusunda bilgi ve beceri kazanacaklardır. Bu sayede öğrenciler, bir işletmenin pazarlama iletişimi ve reklam yönetim ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek düzeye gelebileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama iletişimi ve reklamın işletme içindeki önemini ve rolünü anlama;
2 Pazarlama iletişimi ve reklama ilişkin işletme içindeki planlamaları yapabilme ;
3 Reklam ajanslarını, türlerini ve yaptıkları faaliyetleri öğrenme ve uygun reklam ajanslarını seçebilme;
4 Reklam kampanyası süreçlerine hakim olma ve reklam karar verenleri tarafından süreçleri takip edebilme bilgi ve becerisine sahip olma;
5 Pazarlama iletişimi ve reklam yaratıcı çalışmaları için reklam ajanslarına etkin bir şekilde brief verebilme, sunulan reklam planını değerlendirebilme;
6 Geleneksel ve dijital reklam ortamlarının özelliklerini öğrenme ve kullanım yerlerini anlama;
7 Pazarlama iletişimi ve reklam için bütçe ayırma yöntemlerini öğrenme ve bütçeyi iletişim karmasına göre planlayabilme;
8 Reklam etkinlik ölçümünde kullanılan yöntemleri öğrenme ve pazarlama iletişimi ve reklamın başarısını değerlendirebilme;
9 Güncel reklam uygulamalarını ve yeni teknolojik trendleri öğrenme;
10 Reklamda etik olmayan uygulamaların farkına varma ve bu tür uygulamalardan kaçınma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Pazarlama iletişimi ve reklamcılık kavramları ve pazarlamadaki yeri ve önemi
2 Pazarlama iletişimi türleri ve reklam sınıflandırmaları
3 Pazarlama iletişimi ve reklam planlama süreci
4 Reklam ajansları, türleri ve faaliyetleri
5 Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası yönetim süreçleri
6 Reklam üretiminde yaratıcı çalışmalar ve izlenen stratejiler
7 Geleneksel reklam ve pazarlama iletişim ortam ve özellikleri
8 Dijital reklam ve pazarlama iletişim ortam ve özellikleri
9 Pazarlama iletişim karmasının oluşturulmasında medya planlaması
10 Pazarlama iletişimi ve reklam bütçesi ayırma yöntemleri ve reklam medyalarının fiyatlandırma yöntemleri
11 Geleneksel ve dijital ortamlarda reklam etkinlik ölçümü ve kullanılan yöntemler
12 Reklamcılık sektörünün mevcut durumu ve sektöre ilişkin gelecek projeksiyonları
13 Reklam sektöründe etik olmayan uygulamalar ve örnek olaylar
14 Uygulamadaki pazarlama iletişimi ve reklam örneklerini değerlendirme ve ödev sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kenneth E. Clow and Donald Baack, (Çev. R. Gülay Öztürk), Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Nisan 2016, Ankara.
Muazzez Babacan, Nedir Bu reklam, Beta Yayınları, 2012
Füsun Kocabaş ve Müge Elden, Reklamcılık, kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yayınları, İstanbul;
W. Glenn Griffin, Deborah Morrison, The Creative Process Illustrated: How Advertising's Big Ideas Are Born; Larry Percy Strategic advertising management, Oxford University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme için ödev ve klasik yazılı sınav uygulanır.
Açıklama Hazırlanacak ödev ve sunumu ile dönem sonunda yapılacak bir klasik yazalı sınavla öğrencilerin başarı durumları değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 2 1 1 2 1 1 1 1 3 1
OK2 4 4 3 4 4 4 3 1 1 1 4 3
OK3 3 4 2 4 3 1 1 1 1 1 3 1
OK4 4 4 3 3 2 4 1 1 1 1 2 1
OK5 4 5 4 4 3 4 5 4 1 1 4 1
OK6 4 5 3 3 2 3 4 1 1 1 3 3
OK7 3 4 2 5 1 1 3 1 1 1 4 3
OK8 3 4 5 1 1 4 3 1 1 1 3 4
OK9 3 1 1 1 3 1 3 4 1 1 3 4
OK10 4 1 4 2 1 1 1 1 1 5 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr