1 | Dersin Adı: | PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAMCILIK |
2 | Dersin Kodu: | ISL5113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERKAN ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Erkan Özdemir |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Erkan Özdemir E-posta: eozdemir@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 11 53 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü, Görükle, Nilüfer 16059 - Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işletmelerin pazarlama iletişimi ve reklam faaliyetlerinin içeriği, izlenen stratejiler ve gerçekleştirilen uygulamalar konusunda öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrencilerimiz, işletmelerde pazarlama iletişimi ve reklam faaliyetlerinin nasıl yapıldığını, ne tür stratejilerin izlendiğini konusunda bilgi ve beceri kazanacaklardır. Bu sayede öğrenciler, bir işletmenin pazarlama iletişimi ve reklam yönetim ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek düzeye gelebileceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Pazarlama iletişimi ve reklamcılık kavramları ve pazarlamadaki yeri ve önemi | |
2 | Pazarlama iletişimi türleri ve reklam sınıflandırmaları | |
3 | Pazarlama iletişimi ve reklam planlama süreci | |
4 | Reklam ajansları, türleri ve faaliyetleri | |
5 | Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası yönetim süreçleri | |
6 | Reklam üretiminde yaratıcı çalışmalar ve izlenen stratejiler | |
7 | Geleneksel reklam ve pazarlama iletişim ortam ve özellikleri | |
8 | Dijital reklam ve pazarlama iletişim ortam ve özellikleri | |
9 | Pazarlama iletişim karmasının oluşturulmasında medya planlaması | |
10 | Pazarlama iletişimi ve reklam bütçesi ayırma yöntemleri ve reklam medyalarının fiyatlandırma yöntemleri | |
11 | Geleneksel ve dijital ortamlarda reklam etkinlik ölçümü ve kullanılan yöntemler | |
12 | Reklamcılık sektörünün mevcut durumu ve sektöre ilişkin gelecek projeksiyonları | |
13 | Reklam sektöründe etik olmayan uygulamalar ve örnek olaylar | |
14 | Uygulamadaki pazarlama iletişimi ve reklam örneklerini değerlendirme ve ödev sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kenneth E. Clow and Donald Baack, (Çev. R. Gülay Öztürk), Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Nisan 2016, Ankara. Muazzez Babacan, Nedir Bu reklam, Beta Yayınları, 2012 Füsun Kocabaş ve Müge Elden, Reklamcılık, kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yayınları, İstanbul; W. Glenn Griffin, Deborah Morrison, The Creative Process Illustrated: How Advertising's Big Ideas Are Born; Larry Percy Strategic advertising management, Oxford University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme için ödev ve klasik yazılı sınav uygulanır. | |
Açıklama | Hazırlanacak ödev ve sunumu ile dönem sonunda yapılacak bir klasik yazalı sınavla öğrencilerin başarı durumları değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |