Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOPRAKSIZ YETİŞTİRİCİLİKTE BİTKİLERİN BESLENMESİ
1 Dersin Adı: TOPRAKSIZ YETİŞTİRİCİLİKTE BİTKİLERİN BESLENMESİ
2 Dersin Kodu: TOP6967
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HALUK BAŞAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E posta: bhaluk@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 294 15 33
Adres: Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü
16059 Görükle/Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Topraksız ortamlarda bitki yetiştirmeye yönelik olarak bilgi ve beceri kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hidroponik yetiştiricilikte bitkilerin beslenmesi konularında katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ülkemizde ve Dünya’da yaygın olarak kullanılan topraksız yetiştirme ortamlarının (substratların) özelliklerini, avantaj ve dezavantajlarını öğrenir.;
2 NFT (Nutrient Film Technique), kaya yününde yetiştiricilik ve ortam kültürleri gibi önemli topraksız yetiştiricilik teknikleri hakkında genel bilgiler edinir.;
3 Topraksız ortamlarda bitkilerin beslenmesi, besin çözeltilerinin hazırlanması, pH ve EC kontrolü gibi konularda temel bilgiler edinir.;
4 Belirli konsantrasyonlarda besin elementleri içeren besin çözeltileri hazırlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Topraklı ve topraksız yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması, Bitki yetiştirme ortamlarının hazırlanmasında dikkate alınması gerekli fiziksel özellikler.
2 Yetiştirme ortamlarının fiziksel karakterizasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar, Yetiştirme ortamlarının fiziksel karakterizasyonunda belirlenen özellikler, Bitki gelişimini dolaylı etkileyen fiziksel özellikler, Bitki gelişimini doğrudan etkileyen fiziksel özellikler
3 Yetiştirme ortamlarında havalandırmanın önemi, Yetiştirme ortamında oksijen, oksijen ve tohum çimlenmesi, oksijen ve çeliklerin köklenmesi, Bitkilerde oksijenin önemi
4 Yetiştirme ortamının/ toprağın reaksiyonu (pH), Tuzluluk
5 Bitki yetiştirme ortamında kullanılan organik materyaller, Torf, Hindistan cevizi lifi tozu
6 Plastikler (sentetik köpükler), Genleştirilmiş polisitiren tanecikler, Üre formaldehit köpükler, Poliüretan köpükler, Kullanılmış mantar kompostları, Talaş
7 Ağaç kabukları, Çiftlik (ahır) gübresi, Çeltik kabukları, Ağaç yontuları, Yer fıstığı kabukları, Sap ve saman
8 Bitki yetiştirme ortamında kullanılan inorganik materyaller, Perlit, Vermikulit
9 Pomza, Kaya yünü, Kum ve çakıl, Zeolit, Yanmış kil, Yetiştirme ortamlarının dezenfeksiyonu
10 Genel değerlendirme. Arasınav
11 Hidroponik sistemler, Sıvı (agregat olmayan) Hidroponik sistemler, Besleyici Film Tekniği (NFT), Modifiye NFT, Aeroponik
12 Agregat Hidroponik Sistemler, Açık sistemler, Kanal kültürü, Torba kültürü, Kaya yünü, Kum kültürü, Perlit, Kanal rezervuar yöntemi, Perlit torba kültürü
13 Kapalı sistemler, Çakıl, NFT veya kaya yünü, Açık ve kapalı sistemlerde besin çözeltileri
14 Gübre enjeksiyon birimleri, Beslenme bozuklukları, Değişik Hidroponik yöntemlerin karşılaştırılması, Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı
Topraksız Yetiştiricilik ve Hidroponik. H.Başar. Ders Notları (Basılmamış).2007.
Yardımcı Ders Kitapları
Hydroponics. J.B. Jones Jr. CRC Press. Boca Raton, Florida, 1986.
Hydroponic Food Production. H.M. Resh. Fourth edition. Worldbridge Press Publishing Co., California, 1989.
Media and Mixes for Container Grown Plants. A.C. Bunt. Unwin Hyman Ltd., London, UK., 1988.
A Practical Guide to NFT. C.J. Molyneux. Nutriculture Ltd. Preston, UK. 1988.
Rockwool in Horticulture. D.L. Smith. Grower Books. Blackpool, UK. 1987.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımı yarıyıl sonu sınavıdır.
Açıklama Bir final sınavı yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 8 16
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 177
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,9
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 5 5 5 1 1 5 5 5 5 5 5 3
OK2 5 5 5 5 1 1 5 5 5 5 5 5 3
OK3 5 5 5 5 1 1 5 5 5 5 5 5 3
OK4 5 5 5 5 1 1 5 5 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr