Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SÜNEK ÇELİK YAPI SİSTEMLERİNİN TASARIMI
1 Dersin Adı: SÜNEK ÇELİK YAPI SİSTEMLERİNİN TASARIMI
2 Dersin Kodu: INS6039
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAKAN TACETTİN TÜRKER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Hakan T Türker
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hakantturker@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, çelik yapıların sünek tasarımı ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders Sünek tasarım kavramını tanımlayabilmeyi, plastik analiz yöntemlerini, Çelik taşıyıcı sistemlerin sünek tasarımını, Kapasite tasarım yöntemini öğrenmeyi sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sünek tasarım kavramını tanımlayabilmek;
2 plastik analiz yöntemlerini öğrenmek.;
3 Çelik taşıyıcı sistemlerin sünek tasarımını öğrenmek;
4 Kapasite tasarım yöntemini öğrenmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yapı Çeliği
2 Kesitlerin plastik davranışı
3 Plastik analiz konsepti
4 Üst sınır, alt sınır teoremleri
5 Plastik analiz yöntemleri
6 Plastik analiz yöntemleri
7 Plastik analiz yöntemleri
8 statik itme analizi
9 Moment aktaran çerçevelerin sünek tasarımı
10 Moment aktaran çerçevelerin sünek tasarımı
11 çaprazlı çerçevelerin sünek tasarımı
12 çaprazlı çerçevelerin sünek tasarımı
13 kapasite tasarım ilkesi
14 Kiriş-kolon birleşimleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bruneau, M., Uang, C-M.,Whittaker,A. ,"Ductile design of steel structures" McGraw-Hill
T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esalaslarına Dair Yönetmelik, 2018.
American Institute of Steel Construction, Specification for structural steel buildings AISC 360-16, Chicago, 2016
William T. Segui, Steel Design, 6th Ed., Cengage Learning, 2017
Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design Fifth Edition, Prentice Hall, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav
Açıklama Yazılı veya test şeklinde yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 52 52
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 4 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 4 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 4 4 4 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 4 4 5 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr