1 | Dersin Adı: | SÜNEK ÇELİK YAPI SİSTEMLERİNİN TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | INS6039 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAKAN TACETTİN TÜRKER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Hakan T Türker |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | hakantturker@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, çelik yapıların sünek tasarımı ile ilgili temel kavramları öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders Sünek tasarım kavramını tanımlayabilmeyi, plastik analiz yöntemlerini, Çelik taşıyıcı sistemlerin sünek tasarımını, Kapasite tasarım yöntemini öğrenmeyi sağlar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yapı Çeliği | |
2 | Kesitlerin plastik davranışı | |
3 | Plastik analiz konsepti | |
4 | Üst sınır, alt sınır teoremleri | |
5 | Plastik analiz yöntemleri | |
6 | Plastik analiz yöntemleri | |
7 | Plastik analiz yöntemleri | |
8 | statik itme analizi | |
9 | Moment aktaran çerçevelerin sünek tasarımı | |
10 | Moment aktaran çerçevelerin sünek tasarımı | |
11 | çaprazlı çerçevelerin sünek tasarımı | |
12 | çaprazlı çerçevelerin sünek tasarımı | |
13 | kapasite tasarım ilkesi | |
14 | Kiriş-kolon birleşimleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bruneau, M., Uang, C-M.,Whittaker,A. ,"Ductile design of steel structures" McGraw-Hill T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esalaslarına Dair Yönetmelik, 2018. American Institute of Steel Construction, Specification for structural steel buildings AISC 360-16, Chicago, 2016 William T. Segui, Steel Design, 6th Ed., Cengage Learning, 2017 Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınav | |
Açıklama | Yazılı veya test şeklinde yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 52 | 52 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |