Prof. Dr. Cengiz ELMACI Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Tel: 0(224)2941554 e-posta:elmaci@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Ders, moleküler düzeyde evrimin ortaya çıkışını ve evrimsel süreçlerde fenotip-genotip etkileşimini ve farklılaşmanın kalıtım molekülleri üzerindeki etkisini tanıtmayı amaçlamaktadır. Mutasyon, genetik sürüklenme, notral teori, gen frekansı teorisi, alt popülasyonlar, spesifikasyon, moleküler saat, gen evrim modelleri, adaptasyon, gen akışı, doğal seleksiyon ve kromozom-genom-gen analizleri hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Canlılarda görülen genotipik, fenotipik varyasyon ve evrimsel süreçlerle konusunda yorum ve değerlendirmeler yaparak bu konuda elde edilen güncel gelişmeleri takip edecek ve konuyla ilgili bilgi ve becerilerini arttıracaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Moleküler evrim konusunda bilgi sahibi olur.;
2
Genomik evrim kavramını öğrenir.;
3
Populasyon içinde ve arasında genetik varyasyon kavramı konusunda bilgi sahibi olur.;
4
DNA polimorfizm kavramını öğrenir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş
2
Yaşamın evrimsel tarihi
3
Genler ve mutasyon
4
Amino asit sırasındaki evrimsel değişim
5
Nükleotid sıralarındaki evrimsel değişim
6
Genomik evrim
7
Populasyonlardaki genler
8
Tür içi genetik varyasyon
9
Populasyonlar arası genetik uzaklık
10
Populasyon içindeki ve populasyonlar arasındaki DNA polimorfizmi
11
Populasyon içindeki ve populasyonlar arasındaki DNA polimorfizmi
12
Filogenetik ağaçlar
13
Filogenetik ağaçlar
14
Genel değerledirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilgili maddesine göre yapılır.
Açıklama
Öğrencinin başarısını belirlemek için bağıl değerlendirme sistemi(BDS) kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
52
52
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU