Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİYASAL TARİH YAZIMI
1 Dersin Adı: SİYASAL TARİH YAZIMI
2 Dersin Kodu: KMY6141
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz KARAKUŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz KARAKUŞ
gkarakus@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarih yazımı ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarih yazımı hakkındaki bilgi ve becerileri siyaset-tarih ilişkisini değerlendirebilmeyi sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarih yazımı ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak. ;
2 Tarih yazımı hakkında bilgi sahibi olmak.;
3 Tarih yazımı hakkındaki bilgi ve becerileri siyaset-tarih ilişkisini değerlendirebilme.;
4 Siyasal tarih yazımının etkisi hakkında bilgi sahibi olmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders ve konu tanıtım.
2 Tarih disiplini ve kavramsal çerçeve
3 Tarih yazımı ve önemi
4 Tarih yazıcılığı
5 Tarih yazımı ve siyaset ilişkisi
6 Marxist Tarih Yazımı
7 Ara Sınav
8 Annales Okulu
9 Siyasal Tarih Yazımı I
10 Siyasal Tarih Yazımı II
11 Osmanlı Tarih Yazımı
12 Cumhuriyet Dönemi Tarih Yazımı I
13 Cumhuriyet Dönemi Tarih Yazımı II
14 Dönem Sonu Sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Aviezer TUCKER, Our Knowledge of the Past, A Philosophy of Historiography, Cambridge University Press, 2004.
Büşra Ersanlı BEHAR, İktidar ve Tarih, Türkiye’de “Resmî Tarih” Tezinin Oluşumu (1929-1937), İstanbul: İletişim Yayınları, 2021.
Doğan ÖZLEM, Tarih Felsefesi, ed. Kaan ÖZKAN, İstanbul, 2012.
Edward Hallet CARR, Tarih Nedir?, çev. Misket Gizem GÜRTÜRK, İstanbul: İletişim Yayınları, 2002.
Ernst BREISACH, çev. Hülya KOCAOLUK, Tarih Yazımı, Yapikredi Yay., 2018.
Georg G. IGGERS and Q. Edward Wang, A Global History of Modern Historiography, Routledge, 2013.
Hasan AKBAYRAK, Osmanli’dan Cumhuriyet’e Tarih Yazımı, Milletin Tarihinden Ulusun Tarihine, İstanbul: Kitabevi Yay., 2012.
John TOSH, Tarihin Peşinde, Modern Tarih Çalışmasında Hedefler, Yöntemler ve Doğrular, çev. Özden ARIKAN, Istanbul: Kronik Yayınları, 2020.
İlhan TEKELI, Tarihyazımı Üzerine Düşünmek, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1998.
Micheal De CERTEAU, Tarih Yazımı, ed. Oğuz ADANIR, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2020.
Marc BLOCH, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, çev. Ali BERKTAY, İstanbul: İletişim Yayınları, 2013.
Michel-Rolph TROUILLOT, Geçmişi Susturmak, çev. Sezai Ozan ZEYBEK, İstanbul: İthaki Yayınları, 2015.
Mustafa ORAL, Türk Ulusunun İnşası Ortak Tarih Söylemi, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2015.
Paul VEYNE, Tarih Nasıl Yazılır?, çev. Nihan ÖZYILDIRIM, Istanbul: Metis Yayınları, 2019.
Richard RORTY, J. B. SCHNEEWIND, Quentin SKINNER (ed.), Philosophy in History, Cambridg University Press, 1998.
Sina AKŞİN, Tarih, Tarihçilik, Tarih Yazımı, Ankara, AKM, 2015.
Şule ÖZKEÇECI (ed.), Milli Tarihin İnşası, İstanbul: Yazıgen Yayıncılık, 2017.
Wendy BROWN, Tarihten Çıkan Siyaset, çev. Emine AYHAN, Istanbul: Metis Yayınları, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik
Açıklama Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 4 4 4 4 5 5 5 0
OK2 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5
OK3 4 3 3 4 5 5 4 4 5 4
OK4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr