1 | Dersin Adı: | SİYASAL TARİH YAZIMI |
2 | Dersin Kodu: | KMY6141 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz KARAKUŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz KARAKUŞ gkarakus@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarih yazımı ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tarih yazımı hakkındaki bilgi ve becerileri siyaset-tarih ilişkisini değerlendirebilmeyi sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders ve konu tanıtım. | |
2 | Tarih disiplini ve kavramsal çerçeve | |
3 | Tarih yazımı ve önemi | |
4 | Tarih yazıcılığı | |
5 | Tarih yazımı ve siyaset ilişkisi | |
6 | Marxist Tarih Yazımı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Annales Okulu | |
9 | Siyasal Tarih Yazımı I | |
10 | Siyasal Tarih Yazımı II | |
11 | Osmanlı Tarih Yazımı | |
12 | Cumhuriyet Dönemi Tarih Yazımı I | |
13 | Cumhuriyet Dönemi Tarih Yazımı II | |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aviezer TUCKER, Our Knowledge of the Past, A Philosophy of Historiography, Cambridge University Press, 2004. Büşra Ersanlı BEHAR, İktidar ve Tarih, Türkiye’de “Resmî Tarih” Tezinin Oluşumu (1929-1937), İstanbul: İletişim Yayınları, 2021. Doğan ÖZLEM, Tarih Felsefesi, ed. Kaan ÖZKAN, İstanbul, 2012. Edward Hallet CARR, Tarih Nedir?, çev. Misket Gizem GÜRTÜRK, İstanbul: İletişim Yayınları, 2002. Ernst BREISACH, çev. Hülya KOCAOLUK, Tarih Yazımı, Yapikredi Yay., 2018. Georg G. IGGERS and Q. Edward Wang, A Global History of Modern Historiography, Routledge, 2013. Hasan AKBAYRAK, Osmanli’dan Cumhuriyet’e Tarih Yazımı, Milletin Tarihinden Ulusun Tarihine, İstanbul: Kitabevi Yay., 2012. John TOSH, Tarihin Peşinde, Modern Tarih Çalışmasında Hedefler, Yöntemler ve Doğrular, çev. Özden ARIKAN, Istanbul: Kronik Yayınları, 2020. İlhan TEKELI, Tarihyazımı Üzerine Düşünmek, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1998. Micheal De CERTEAU, Tarih Yazımı, ed. Oğuz ADANIR, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2020. Marc BLOCH, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, çev. Ali BERKTAY, İstanbul: İletişim Yayınları, 2013. Michel-Rolph TROUILLOT, Geçmişi Susturmak, çev. Sezai Ozan ZEYBEK, İstanbul: İthaki Yayınları, 2015. Mustafa ORAL, Türk Ulusunun İnşası Ortak Tarih Söylemi, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2015. Paul VEYNE, Tarih Nasıl Yazılır?, çev. Nihan ÖZYILDIRIM, Istanbul: Metis Yayınları, 2019. Richard RORTY, J. B. SCHNEEWIND, Quentin SKINNER (ed.), Philosophy in History, Cambridg University Press, 1998. Sina AKŞİN, Tarih, Tarihçilik, Tarih Yazımı, Ankara, AKM, 2015. Şule ÖZKEÇECI (ed.), Milli Tarihin İnşası, İstanbul: Yazıgen Yayıncılık, 2017. Wendy BROWN, Tarihten Çıkan Siyaset, çev. Emine AYHAN, Istanbul: Metis Yayınları, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |