Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEMİNİST POLİTİK TEORİ OKUMALARI
1 Dersin Adı: FEMİNİST POLİTİK TEORİ OKUMALARI
2 Dersin Kodu: KMY5133
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ELİF MADAKBAŞ GÜLENER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: emadakbas@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin politik teori tartışmalarında karşılaştıkları eşitlik, adalet, özgürlük, haklar vb. meseleleri farklı feminizmlerin ışığında yeniden ele almalarını amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: toplumsal cinsiyete duyarlı kamu politikası yapımı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Feminizm, kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkları ve benzerlikleri bilir.;
2 Farklı feminist perspektifleri öğrenir. ;
3 Toplumsal cinsiyetin iktidar ile ilişkisini kavrar.;
4 Siyasetin temel kavramlarına toplumsal cinsiyet perspektifinden bakar.;
5 Toplumsal cinsiyet ve feminizm kavramlarına yönelik eleştirileri öğrenir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Feminizm ve feminizmler
3 Feminist perspektifler ve teoriler
4 Politika, politik olan ve toplumsal cinsiyet
5 Akıl tartışmaları
6 İktidar tartışmaları
7 Özgürlük ve eşitlik tartışmaları
8 Haklar ve ihtiyaçlar
9 Adalet tartışmaları
10 Demokrasi teorileri
11 Vatandaşlık
12 Tanınma ve kimlik
13 Bilgi, iktidar ve toplumsal cinsiyet
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Bryson, Valerie (2016). Feminist Political Theory, Palgrave.
- Jaggar, Alison M. (1983). Feminist Politics and Human Nature, Rowman&Littlefield.
- Gelb, Joyce (1989). Feminism and Politics: A Comparative Perspective, University of California Press.
- Hooks, Bell (2000). Feminism is for Everybody: Passionate Politics, London: Pluto Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 2 3 2 2 3 2 3 2 4
OK2 4 4 4 3 4 4 3 3 4 4
OK3 4 3 5 2 3 4 3 2 4 4
OK4 5 3 5 3 4 3 2 2 3 3
OK5 4 4 4 3 3 4 3 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr