| 1 | Dersin Adı: | TÜRK MÜZİĞİ TEORİLERİ ve SES SİSTEMLERİ |
| 2 | Dersin Kodu: | TME5101 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ahmed TOHUMCU |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Ahmed TOHUMCU |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı atohumcu@uludag.edu.tr 0224 294 27 00 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Tarihte yapılmış Türk müziği teorisi çalışmaları ve ses sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders öğrencinin mesleki alan gelişimine Türk müziği teorileri ve ses sistemleri hakkında genel bilgi sahibi olma ve bunu mesleki çalışmalarına yansıtabilme noktasında katkı sağlar. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Türk müziği teorilerine giriş. Türk müziği teorilerinin oluşumu ve gelişimi. | |
| 2 | 9. ve 11. yüzyıllarda müzik teorisi | |
| 3 | 13.yüzyıl Türk müziği teorileri | |
| 4 | Safiyyiddün Urmevi ve müzik teorisi | |
| 5 | 14. yüzyıl ve 15. yüzyıl Türk müziği teorileri | |
| 6 | Abdülkâdir Meragi ve müzik teorisi | |
| 7 | 15. yüzyıl Türk müziği teorileri, Anadolu edvar geleneği | |
| 8 | 18. yüzyıl müzik teorileri | |
| 9 | Kantemiroğlu ve müzik teorisi | |
| 10 | Hızır Ağa ve müzik teorisi | |
| 11 | Abdülbakî Nasır Dede ve müzik teorisi | |
| 12 | 19. yüzyıl müzik teorisi: Haşim Bey | |
| 13 | 20. yüzyıl Türk müziği teorileri | |
| 14 | 21. yüzyıl Türk müziği teorileri |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bardakçı, Murat. 1986. Maragalı Abdülkâdir, İstanbul: Pan Yayıncılık Doğrusöz, Nilgün. 2008. Hariri bin Muhammed’in Kırşehr’i Edvârı, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Haşim Bey. 1864. Edvâr, İstanbul. Tura, Yalçın. 1997. Abdülbaki Nasır Dede Tetkîk ü Tahkîk, İstanbul: Tura Yayınları Tura, Yalçın. 2000. Kantemiroğlu Kitabü’l İlm’il Musiki ala Vechil Hurufat, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Uygun, Nuri. 1999. Safiyyüddin Urmevî, Kitâbü'l- Edvâr, İstanbul Kutluğ, Y.Fikret. 2000. Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul: Yapı Kredi Arel, H. Sadettin. 1968. Türk Musikisi Nazariyatı Dersleri, İstanbul Ezgi, Suphi. 1935. Nazari, Ameli, Türk Musikisi, 5 Cilt, İstanbul: Belediye Konservatuarı Neşriyatı. Özkan, İsmail Hakkı. 1982. Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul: Ötüken Yayınları |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı | |
| Açıklama | Yazılı sınavlar dönem içerisinde işlenen konular üzerinden klasik sınavlar şeklinde ölçülür ve değerlendirilir. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
| Ödevler | 0 | 15 | 15 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 210 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,9 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |