1 | Dersin Adı: | Soyut Sanat ve Geometri |
2 | Dersin Kodu: | RSM5120 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Tolga Şenol |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Tolga ŞENOL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
0 224 2940897 tolgasenol@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Soyut geometrik ifadenin oluşumunu, içeriğini ve süreç içinde geçirdiği evreleri sanat felsefesi bağlamında tartışarak eser incelemeleri ile birlikte ilgili yayınlar ışığında çözümlemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Soyut geometrik sanat hakkında plastik ve sanat felsefesi açısından derinlemesine bilgi sahibi olur. İlgili sanat eserlerini çözümler ve özgün eser üretimlerini destekler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Soyut-soyutlama-nesnel ifade ve güzel-gerçeklik kavram çözümlemeleri ve tartışma | |
2 | Soyut-geometri kavramlarının güzel ve gerçeklik kavramları çerçevesinde incelenmesi | |
3 | Modern sanat öncesi soyut-geometrik ifade | |
4 | Soyut sanatta avangardizm-P. Picasso; Analitik kübizm | |
5 | W. Kandinsky; Sanatta Tinsellik Üstüne | |
6 | W. Kandinsky; Başlangıç Düzlemi | |
7 | P. Mondrian; Neoplastisizm | |
8 | K. Maleviç; Nesnesiz Dünya | |
9 | Soyut geometrik resmin yüzeyden taşması P. Picasso V. Tatlin E. Lissitzky | |
10 | J. R. Soto S. Preschoux S. Libensky | |
11 | Çağdaş Sanatta soyut geometrik İfade; A. Reinhard | |
12 | Fraktal Sanat-Anamorfik geometrik soyut ifade | |
13 | Soyut geometrik ifadeyi kullanan Türk Sanatçılardan örneklemeler; İsmail Ateş-Adnan Çoker | |
14 | Soyut geometrik ifadeyi kullanan Türk Sanatçılardan örneklemeler; Devabil Kara- Utku Dervent |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKYÜREK Melek (2017). Resmin Soyut ve Soyutlamadaki Yüzü: Yeni Plastisizm, The Journal of Academic Social Science Studies, Spring II, Number: 55, p. 209-224. FARTHING Stephen (2014). Sanatın Tüm Öyküsü, (2.Basım), Çev.: Gizem Aldoğan, Firdevs Candil Çulcu, İstanbul: Hayalperest Yayınevi. GOMBRICH E.H. (1999). Sanatın Öyküsü, (2.Basım), Çev. Erol Erduran, Ömer Erduran, İstanbul: Remzi Kitabevi LYNTON Norbert (2004). Modern Sanatın Öyküsü, (3.Baskı), Çev.: Cevat Çapan, Sadi Öziş, Çin: Remzi Kitabevi NAKOV Andrei (2000). “Siyah Kare: Düzlemin Araçsal Kavram Düzeyinde Olumlanması”, (Ed.Özge Açıkkol), Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi, sayı: 76, yaz. 173-194. NERET Gill (2003). Malevich, Köln: Taschen Basic Art. ÖZÜKAN Bülent (Ed.). (2010). Sanat Atlası, İstanbul: Boyut Yayıncılık. ŞENOL Tolga (2017) . Görmenin Morfolojisi: Soyut-Geometrik Olasılıklar ve Anamorfik Oluşumlar, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, Erzurum. THOMPSON Jon (2014). Modern Resim Nasıl Okunur, Çev.: Firdevs Candil Çulcu, İstanbul: Hayalperest Yayınevi. YILMAZ Evren (2009). Mondrian ve Maleviç’in Sanatında Metafizik ve Felsefi Arayışlar Sanatçı Metinleri Işığında Bir Değerlendirme, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul. YOLCU Enver (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (2.Basım), Ankara: Nobel Yayınları. Annika, M. (2014), Ad Reinhardt: Mystic or Materialist, Priest or Proletarian?, Art Bulletin. December, Vol. 96 Issue 4, p463-484. 22p. DOI: 10.1080/00043079.2014.916566. Ataseven, O. (2017), Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren, SDÜ ART-E Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Aralık, Cilt:10 Sayı:20 ISSN 1308-2698, s. 518-536. Dervent Utku, “Her Resim Bir Oto Portredir”. Her Resim Bir Oto Portredir: Utku Dervent. Ed. Özlem İnay Erten. İstanbul: Bozlu Art Project, 2016. 8-11. Yeşiltaş, Selda. “Sanat ve Düşünce Dünyasına Saygı Duruşu Otoportre” Sarten World Magazine 14 ( 2017 Haziran 2017): 50-54. Genç, Adem Antropi ve Nedensizlik Açısından Dadacı Sanat Hareketlerinin Çözümlenmesine İlişkin Bir Yöntem Araştırması, Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi,1983. Fineberg, J. (2014), 1940’tan Günümüze Sanat: Varlık Stratejileri, Çev.: Simber Atay Eskier, Göral Erinç Yılmaz, Karakalem Kitabevi Yayınları: İzmir. Frelik, E. (2014), Ad Reinhardt: Painter- as- Writer, American Art.28; University of Chicago Press, 104-125. Lynton, N. (1982), Modern Sanatın Öyküsü, Çev.: Cevat Çapan, Sadi Öziş, Remzi Kitabevi: Çin. Özükan, B. (Ed.), (2010), Sanat Atlası, Çev. Ayça Sabuncuoğlu, Begüm Kovulmaz, Esen Gür, Arda Savcı, Füsun Savcı, Boyut Yayıncılık: İstanbul. Reed, A. (2015), Ad Reinhardt’s “Black” Paintings A Matter of Time, Religion and the Arts 19, 214–229 Thompson, J. (2014), Modern Resim Nasıl Okunur Modern Ustaları Anlamak, Çev.: Firdevs Candil Çulcu, Hayalperest Yayınevi: İstanbul. Yılmaz, M. (2006), Modern Sanattan Post Moderne Sanat, Ütopya Yayınevi: Ankara. İnternet Kaynakça https://www.moma.org/collection/works/78976 E.T.10.09.2018 https://hyperallergic.com/98063/how-to-look-at-ad-reinhardts-cartoons/ E.T. 29.08.2018 https://lamodern.com/2016/08/the-artists-artist-ad-reinhardt-black-painting-goes-to-auction/E.T. 31.08.2018 http://www.carolineb.fr/category/aires-geographiques/2000-amerique-du-nord/ 27.08.2018 http://johndanversart.co.uk/buddhist-ideas-practice/buddhism-and-art/ E.T.12.08.2018 https://tr.khanacademy.org/humanities/art-1010/abstract-exp-nyschool/new-york school/v/moma -painting-technique-reinhardt E.T.10.08.2018 Hosmer, Katie (2012). (https://mymodernmet.com/sebastien-preschoux-optical-disorder-string-installations/),onMay30. Gallard,Jean(2017). jean.gallard@widewalls.ch https://www.izlesene.com/video/iplik-sanati/75 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev, Klasik Yazılı Sınav | |
Açıklama | Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak değerlendirme ya da bağıl değerlendirme yapılır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |