Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GRAFİK TASARIMA GİRİŞ
1 Dersin Adı: GRAFİK TASARIMA GİRİŞ
2 Dersin Kodu: RSM5107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Ahmet Şinasi İşler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sinasi@uludag.edu.tr, 0 506 3083931, Bursa Uludag Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Grafik Tasarıma Giriş görsel iletişim tasarım sürecinin ağırlıklı olduğu iki boyutlu bir tasarım dersidir. Konular temel terminoloji ve temel tasarım ilkelerini içerir. Bu ders tasarım ve bilgisayar temelli pratik tasarım becerileri bir araya getirir. Ağırlık sanat ve teknolojiyi düşünceleri iletmek için kullanan ifadeci iki boyutlu sanat beceri ve niteliklerinin gelişimi üzerinedir. Öğrenciler bilgisayar üzerinde Freehand ve/yada Adobe Indesign yazılımlarını kullanarak bilgisayar grafiği uygulamaları yapacaklardır. Rengi, yazıyı, simgeleri, fotoğrafı ve bilgisayar görüntülerini kullanarak, öğrenciler izleyeni bilgilendirme ve ikna etmek için grafik tasarım ürünleri üreteceklerdir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Grafik tasarım teknik ve yöntemleri ile elde edilen deneyim disiplinlerarası yaklaşımla resim kapsamındaki sanatsal ifade becerilerine entegre edilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kağıda baskı sınırlaması olmadan, grafik görsel iletişimin üretimi ile ilişkili dijital ya da mekanik temel bir anlayış geliştirir.;
2 Analitik beceri ve yaratıcı düşünceyi kullanarak karmaşık grafik tasarım problemlerini çözmek için çağdaş ve ya geleneksel teknikleri, tipografi ve çeşitli imajları kullanarak sanatsal bir gelişme oluşturur.;
3 Görsel grafik iletişimi sağlamak için gereken kavramsal becerileri geliştirir. ;
4 Görsel tasarımın prensip ve elemanlarını kullanır ve geliştirir.;
5 Bilgiyi belirleme, alma ve işleme konusunda sözlü ve görsel araçları geliştirerek başarılı bir şekilde kullanırlar.;
6 Yaratma, geliştirme ve sunum için dijital araçları kullanma becerisi kazanır. ;
7 Yaratıcı problem çözüm sürecinde yer alırlar.;
8 Çağdaş sanatçı ve tasarımcıların olduğu kadar alanda ustalaşmış kişilerin eserlerini çalışarak tasarım haznesini genişletir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse Giriş Grafik Tasarım kavramlarına giriş. Ders ile ilgili ihtiyaç ve materyallerin açıklanması. Bilgisayar temelli sanat ve İnternet ile ilgili temel işlemler ve beklentilerin açıklanması.
2 Kompozisyon. İlk Bakışta güçlü Görsel Etki
3 Freehand ve Indesign Yazılımlarının Temelleri
4 Freehand ve Indesign Yazılımlarının Temelleri
5 Freehand Uygulamaları
6 Freehand’te Tipografi Uygulamaları
7 Freehand Yazılımını Kullanarak Yazı Mizampaj Uygulamaları. Bilgisayar Grafiği Oluşturmak İçin Yazı ve Görüntüyü İlişkilendirme.
8 Freehand Uygulamaları
9 Freehand Uygulamaları
10 Freehand Uygulamaları
11 Freehand Uygulamaları
12 Final Assignment
13 Final Assignment
14 Final Assignment
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Graphic Design Portfolio-Builder: Adobe Photoshop and Adobe Illustrator Projects, Peachpit Press, 2005
Michael Miller, Photopedia: The Ultimate Digital Photography Resource, Que, 2007
Robin Williams, The Non-Designer's Design Book, Third Edition, Peachpit Press, 2008
Marvin Jacobs and Sharon Jacobs, Graphic Design Concepts..Plus!, Words and Pictures Publishing, 2007
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Kuramsal sınav ve ödev
Açıklama Atölye uygulamaları bağlamında temel terimler ve kavramlar tarihsel gelişim süreci, örnek sanatçı ve uygulamalar, teknik gelişmeler vs. ile birlikte öğrencinin sanatsal deneyimi kapsamında kuramsal sınav. Atölye uygulamaları kapsamında sanatsal üretim sürecinin, ödevlerin ve sonuç ürünlerinin toplu değerlendirilmesi.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 0 5 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 4 3 3 3 2 4 3 3 2
OK2 2 3 3 2 3 2 4 4 3 5 4 3
OK3 2 4 3 2 4 3 4 4 3 5 3 3
OK4 4 3 3 4 3 3 3 2 4 3 4 3
OK5 5 3 4 4 3 3 3 3 4 3 2 2
OK6 2 3 3 2 3 2 4 4 3 5 4 3
OK7 4 3 3 4 3 3 3 2 4 2 3 2
OK8 2 4 3 2 4 3 4 4 3 5 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr