1 | Dersin Adı: | GRAFİK TASARIMA GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | RSM5107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Ahmet Şinasi İşler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sinasi@uludag.edu.tr, 0 506 3083931, Bursa Uludag Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Grafik Tasarıma Giriş görsel iletişim tasarım sürecinin ağırlıklı olduğu iki boyutlu bir tasarım dersidir. Konular temel terminoloji ve temel tasarım ilkelerini içerir. Bu ders tasarım ve bilgisayar temelli pratik tasarım becerileri bir araya getirir. Ağırlık sanat ve teknolojiyi düşünceleri iletmek için kullanan ifadeci iki boyutlu sanat beceri ve niteliklerinin gelişimi üzerinedir. Öğrenciler bilgisayar üzerinde Freehand ve/yada Adobe Indesign yazılımlarını kullanarak bilgisayar grafiği uygulamaları yapacaklardır. Rengi, yazıyı, simgeleri, fotoğrafı ve bilgisayar görüntülerini kullanarak, öğrenciler izleyeni bilgilendirme ve ikna etmek için grafik tasarım ürünleri üreteceklerdir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Grafik tasarım teknik ve yöntemleri ile elde edilen deneyim disiplinlerarası yaklaşımla resim kapsamındaki sanatsal ifade becerilerine entegre edilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Derse Giriş Grafik Tasarım kavramlarına giriş. Ders ile ilgili ihtiyaç ve materyallerin açıklanması. Bilgisayar temelli sanat ve İnternet ile ilgili temel işlemler ve beklentilerin açıklanması. | |
2 | Kompozisyon. İlk Bakışta güçlü Görsel Etki | |
3 | Freehand ve Indesign Yazılımlarının Temelleri | |
4 | Freehand ve Indesign Yazılımlarının Temelleri | |
5 | Freehand Uygulamaları | |
6 | Freehand’te Tipografi Uygulamaları | |
7 | Freehand Yazılımını Kullanarak Yazı Mizampaj Uygulamaları. Bilgisayar Grafiği Oluşturmak İçin Yazı ve Görüntüyü İlişkilendirme. | |
8 | Freehand Uygulamaları | |
9 | Freehand Uygulamaları | |
10 | Freehand Uygulamaları | |
11 | Freehand Uygulamaları | |
12 | Final Assignment | |
13 | Final Assignment | |
14 | Final Assignment |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Graphic Design Portfolio-Builder: Adobe Photoshop and Adobe Illustrator Projects, Peachpit Press, 2005 Michael Miller, Photopedia: The Ultimate Digital Photography Resource, Que, 2007 Robin Williams, The Non-Designer's Design Book, Third Edition, Peachpit Press, 2008 Marvin Jacobs and Sharon Jacobs, Graphic Design Concepts..Plus!, Words and Pictures Publishing, 2007 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Kuramsal sınav ve ödev | |
Açıklama | Atölye uygulamaları bağlamında temel terimler ve kavramlar tarihsel gelişim süreci, örnek sanatçı ve uygulamalar, teknik gelişmeler vs. ile birlikte öğrencinin sanatsal deneyimi kapsamında kuramsal sınav. Atölye uygulamaları kapsamında sanatsal üretim sürecinin, ödevlerin ve sonuç ürünlerinin toplu değerlendirilmesi. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 5 | 70 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |