Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEMİNİST EPİSTEMOLOJİ II
1 Dersin Adı: FEMİNİST EPİSTEMOLOJİ II
2 Dersin Kodu: FEL6128
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Lisans Diploması
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Alanında uzman diğer öğretim üyeleri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü
16059 Görükle Kampüsü, Nilüfer-BURSA
02242942843
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağdaş Epistemolojide son 50 yılda oldukça verimli tartışmalar yürütülmüştür. Bu alanda erdem epistemolojisi, natüralist epistemoloji, sosyal ve feminist epistemoloji de öne çıkan yeni bilgi kuramları arasındadır. Feminist epistemoloji politika felsefesinden etiğe kadar pek çok alanı etkilemekte, yeni sorgulamalara neden olmaktadır. Yüksek lisans düzeyinde “Epistemolojide Temel Problemler” adlı dersimizde tüm yeni bilgi kuramlarının genel bir tanıtımı yapılmaktadır. Doktora düzeyi bir uzmanlaşma hedeflediğinden bu derste feminist epistemolojide öne çıkan düşünürlerin eserleri yakın okumaya tabi tutulacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Cinsiyete duyarlı bir bilgi anlayışı geliştirmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Feminist epistemolojinin temel argümanlarını öğrenmek.;
2 Feminist epistemolojinin temel argümanlarını interaktif ve eleştirel biçimde tartışabilmek.;
3 Feminist epistemolojinin geleneksel epistemolojiye yönelttiği eleştirileri öğrenmek.;
4 Feminist epistemolojinin geleneksel epistemolojiye yönelik eleştirilerini interaktif ve eleştirel biçimde tartışabilmek.;
5 Geleneksel epistemolojinin bu eleştirileri karşılamasının koşullarını interaktif biçimde tartışabilmek.;
6 Feminist epistemolojideki farklı yaklaşımları tanımak.;
7 Çağdaş ve güncel dünya problemlerini feminist epistemolojinin vurgularını dikkate alarak tartışabilmek, çözüm potansiyellerini görebilmek. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 “Feminist Epistemoloji” nedir?
2 Feminist epistemolojinin geleneksel epistemoloji eleştirisi.
3 Feminist epistemolojinin bu eleştiriler doğrultusunda çözüm arayışları üzerine tartışma.
4 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
5 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
6 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
7 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
8 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
9 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
10 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
11 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
12 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
13 Her dönem referans listesinde yer alan kitaplar arasından seçilen bir kitap okutulacaktır.
14 Değerlendirme ve tartışma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bordo, S. (1987). The Flight to Objectivity: Essays on Cartesianism and Culture. Albany, N.Y.: SUNY Press.
Helen Longino (1990). Science as Social Knowledge: Values and Objectivity in Scientific Inquiry. Princeton: Princeton University Press.
Genevieve Lloyd (2021). Erkek Akıl: Batı Felsefesinde “Erkek” ve “Kadın”. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Lorraine Code (1991). What Can She Know? Ithaca and London: Cornell University Press.
Lorraine Code (2020). Epistemic Responsibility. Albany, New York: State University of New York.
Sandra Harding (2015). Objectivity and Diversity: Another Logic of Scientific Research. Chicago, London: The University of Chicago Press.
(ed.) HEIDI E. GRASSWICK (2011). Feminist Epistemology and Philosophy of Science, Springer Dordrecht, Heidelberg, London, New York: Springer.
Tanesini, A. (2012). Feminist Epistemolojilere Giriş (çev. G. Demiriz, B. Binay, Ü. Tatlıcan). Bursa: Sentez Yayıncılık.
(ed.) Eylem Yenisoy Şahin (2023). Feminist Felsefe. Bursa: Sentez Yayıncılık.
(ed.) Eylem Yenisoy Şahin ve Mahmut Özer (2023). Çağdaş Epistemolojide Temel Problemler. Bursa: Sentez Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunu, ders için katılım ve makale yazmak.
Açıklama Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sunu bir ödev veya makale verecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 4 0 0 4 0 0 0 0 4 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK3 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 4 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr