1 | Dersin Adı: | SALGIN HASTALIKLAR TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TTE6032 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEYNEP DÖRTOK ABACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Akan Yetişir |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI E-posta dortok@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941863 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Tarih boyunca ortaya çıkan veba, sıtma, kolera, çiçek, frengi ve grip gibi salgın hastalıkların insan toplulukları üzerindeki siyasal, sosyo-ekonomik, demografik ve psikolojik etkilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Farklı kültürlerde salgın hastalıkların anlaşılma biçimi, tedavi yöntemleri ve alınan önlemler değerlendirilecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Salgın hastalıkların derecelendirilmesi ile ilgili endemik, epidemik ve pandemik gibi kavramların açıklanması | |
2 | Salgın hastalıklar tarihi hakkındaki literatürün değerlendirilmesi | |
3 | Veba hastalığı ve yayılma yolları | |
4 | Tarihteki büyük veba salgınları | |
5 | Geleneksel toplumlarda salgın hastalıkların açıklanma biçimi: veba örneği | |
6 | Kara ölümün toplumsal etkileri | |
7 | Tarihte sıtma ve kolera salgınları | |
8 | Tarihte sıtma ve kolera salgınları | |
9 | Tarihte sıtma ve kolera salgınları | |
10 | Salgın hastalıklarda geleneksel tedavi yaklaşımları | |
11 | Modern dünyada salgınlar: İspanyol gribi | |
12 | Modern dünyada salgınlar: Frengi | |
13 | İlk kamu sağlığı uygulamaları | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
NIKIFORUK, Andrew, Mahşerin Dördüncü Atlısı, Salgın ve Bulaşıcı Hastalıklar Tarihi, 5. Baskı, Çev Selahattin Erkanlı, İstanbul: İletişim Yayınları, 2013. CRAWFORD, Dorothy H., Ölümcül Yakınlıklar, Mikroplar Tarihimizi Nasıl Şekillendirdi?, Çev Gürol Koca, İstanbul: Metis Yayınları, 2019. VARLIK, Nükhet, Akdeniz Dünyası’nda ve Osmanlılarda Veba 1347- 1600, Çev Hazal Yayın, İstanbul: Kitap Yayınevi, 2017. WHEELIS, Mark, “Biological Warfare at the 1346 Siege of Caffa”, Historical Review, 8/9, 2002, s. 971-975. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönem sonunda yarıyıl sonu sınavı yapılır. | |
Açıklama | Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |