Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİH FELSEFESİNDE TEMEL PROBLEMLER
1 Dersin Adı: TARİH FELSEFESİNDE TEMEL PROBLEMLER
2 Dersin Kodu: FEL5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğretim Üyesi V. Metin Demir
vmetindemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi Tarih yazımı ve metodolojisi ile ilgili genel problemlerin tanınması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarih bilimi ile disiplinlerarası çalışmayı artırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak ;
2 Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak;
3 Tarihin insan için anlamını belirlemek;
4 Değişim ve süreklilik sorunlarına dair bakış açısı edinmek;
5 Tarihin politik kulllanımlarına karşı bilinçlenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi
2 Tarih felsefenin ortaya çıkışı
3 Tarih felsefesinin koşulları
4 Tarihsel olayların doğası
5 Tarih felsefesinde süreksizlik
6 Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması
7 Tarih felsefesinde indirgemecilik
8 Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü
9 Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri
10 Tarihte yasa var mıdır?
11 Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri
12 Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı
13 Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü
14 Tarihin sonu var mıdır?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tarih Felsefesi Seçme Metinler, haz: Doğan Özlem ve Güçlü Ateşoğlu, Doğu-Batı Yayınları, 2017
Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, Notos Kitapevi, 2017
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunum ve yazılı sınav
Açıklama Her öğrenci sunum yapacak ve yazılı final verecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 5 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 5 0
OK4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK5 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr