Ders Öğretim Planı
TARİH FELSEFESİNDE TEMEL PROBLEMLER
1 |
Dersin Adı: |
TARİH FELSEFESİNDE TEMEL PROBLEMLER |
2 |
Dersin Kodu: |
FEL5114 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğretim Üyesi V. Metin Demir vmetindemir@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi
Tarih yazımı ve metodolojisi ile ilgili genel problemlerin tanınması |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Tarih bilimi ile disiplinlerarası çalışmayı artırmak
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak ;
|
2 |
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak;
|
3 |
Tarihin insan için anlamını belirlemek;
|
4 |
Değişim ve süreklilik sorunlarına dair bakış açısı edinmek;
|
5 |
Tarihin politik kulllanımlarına karşı bilinçlenme;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi |
|
2 |
Tarih felsefenin ortaya çıkışı |
|
3 |
Tarih felsefesinin koşulları |
|
4 |
Tarihsel olayların doğası |
|
5 |
Tarih felsefesinde süreksizlik |
|
6 |
Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması |
|
7 |
Tarih felsefesinde indirgemecilik |
|
8 |
Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü |
|
9 |
Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri |
|
10 |
Tarihte yasa var mıdır? |
|
11 |
Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri |
|
12 |
Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı |
|
13 |
Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü |
|
14 |
Tarihin sonu var mıdır? |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Tarih Felsefesi Seçme Metinler, haz: Doğan Özlem ve Güçlü Ateşoğlu, Doğu-Batı Yayınları, 2017 Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, Notos Kitapevi, 2017 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Sunum ve yazılı sınav |
Açıklama |
Her öğrenci sunum yapacak ve yazılı final verecektir. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödevler |
0 |
2 |
14 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
114 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
OK4
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
OK5
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |