1 | Dersin Adı: | TERATOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | THE5017 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEHRA MİNBAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Zehra MİNBAY Doç. Dr. Berrin AVCI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zminbay@uludag.edu.tr (224) 295 40 64 Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji AD 16059 Nilüfer Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İnsan gelişme bozukluklarının nedenlerini kavratmak, çevresel ve genetik faktörlerin neden olduğu anomalilerin bilinmesini sağlamak, konjenital malformasyonların önlenebilmesi için neler yapılabileceğini ya da nelerin yapılmaması gerektiğini öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders yüksek lisans eğitimi kapsamında temel bilgi birikimini kazandırması açısından önemlidir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Teratolojinin tanımı ve prensipleri ve insan gelişiminin kritik evreleri | |
2 | Doğumsal defektlerin prevalansı ve sınıflandırması ve nedenleri | |
3 | Doğumsal defektlere neden olan genetik faktörler 1 | |
4 | Doğumsal defektlere neden olan genetik faktörler 2 | |
5 | Teratojen olarak ilaçlar 1 - İlaçların teratojenik etki mekanizmaları | |
6 | Teratojen olarak ilaçlar 2 – Teratojenik ilaçlar | |
7 | Teratojen olarak ilaçlar 3 – Teratojenik ilaçlar | |
8 | Teratojen olarak ilaçlar 4 - İlaç teratojenitesinin belirlenmesi | |
9 | Teratojen olarak enfeksiyöz ajanlar | |
10 | Teratojen olarak kimyasal ajanlar, radiation ve ultrasonik dalgalar | |
11 | Teratojen olarak maternal ve mekanik faktörler 1 | |
12 | Teratojen olarak maternal ve mekanik faktörler 2 ve erkek-aracılı teratogenez | |
13 | Multifaktöriyel inheritans | |
14 | Prenatal diagnoz |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Sadler T.W. Langman’s Medical Embryology. 13th edition, China: Wolters Kluwer Health; 2015. 2. Carlson BM. Human Embryology and Developmental Biology. 5th edition. Saunders; 2014. 3. Moore Keith L., Persaud TVN, Torchia MG. The Developing Human. 10th Edition, Philadelphia: Elsevier; 2016. 4. Schoenwolf GC, Bleyl SB, Brauer PR, Francis-West PH. Larsen’s Human Embryology. 5th Ed. Philadelphia: Churchill Livingstone;2015. 5. Pandya PP, Oepkes D, Sebire NJ, Wapner RJ. Fetal Medicine_ Basic Science and Clinical Practice. 2rd edition. China: Elsevier; 2020. 6. Gupta RC. Reproductive and Developmental Toxicology. London: Academic Press; 2011. 7. Hood, RD. Developmental and Reproductive Toxicology - A Practical Approach. 3rd edition. London: Informa Healthcare; 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |