Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAĞLIK UZMANLARI İÇİN KONUŞMA İNGİLİZCESİ
1 Dersin Adı: SAĞLIK UZMANLARI İÇİN KONUŞMA İNGİLİZCESİ
2 Dersin Kodu: SAB6005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZÜBEYDE SİNEM GENÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zsgenc@uludag.edu.tr / zsgenc@yahoo.com 0224 2942267 U.Ü, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 16059- Görükle/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlık Bilimleri alanında çalışanlar için uygun iletişim stratejileri, telaffuz ve terminolojiye hakim olacak şekilde konuşma İngilizcesinde etkin iletişim kurabilme becerisini kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, ulusal ve uluslararası bağlamda sağlık profesyonellerine yönelik günümüzün gereksinimleri ile uyumlu bir şekilde, lisansüstü öğrencilerinin konuşma İngilizcesini kullanabilme yeterliliğine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlık profesyonellerini etkili ve profesyonel bir şekilde iletişim kurabilmeleri için gerekli İngilizce konuşma becerileriyle donatmak;
2 Hastalar, meslektaşlar ve diğer sağlık profesyonelleri ile etkili bir şekilde etkileşimde bulunmak için netlik, ton ve kelime dağarcığı dahil olmak üzere gelişmiş sözlü iletişim becerilerinin gösterilmesi.;
3 Eğitim ve mesleki ortamlarda, tutarlı ve alakalı profesyonel sunumlar yapma konusunda güven ve beceri kazanmak.;
4 Sağlık hizmetleri senaryolarıyla ilgili konuşmalarda ve tartışmalarda uzmanlaşmış tıbbi kelime dağarcığı ve terminolojiyi doğru bir şekilde edinmek ve kullanmak.;
5 Bilgilerin, talimatların ve tedavi planlarının açık ve etkili şekilde iletilmesi yeteneğini geliştirmek.;
6 Bilgileri daha iyi anlamak ve doğru bir şekilde yorumlamak ve sağlık hizmeti ortamlarında uygun şekilde yanıt vermek için İngilizce aktif dinleme becerilerini geliştirmek.;
7 Sağlık ortamlarında konuşulan İngilizce iletişim becerilerini geliştirerek etkili ekip çalışmasını ve disiplinler arası işbirliğini teşvik etmek.;
8 Akıcılığı, telaffuzu ve tonlamayı geliştirmek, dil engellerini en aza indirmek ve konuşma İngilizcesinin anlaşılırlığını artırmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sağlık hizmetleri alanlarında kullanılan İngilizce kelime dağarcığını geliştirmek
2 Sağlık hizmetleri alanlarında kullanılan İngilizce terminolojiyi geliştirmek
3 Konferans ve benzeri akademik ortamlarda İngilizce sunum yapabilme
4 Konferans ve benzeri akademik ortamlarda İngilizce sunum yapabilme
5 Akademik alan makaleleri okuma stratejileri ve becerileri
6 Akademik alan makaleleri okuma stratejileri ve becerileri
7 Sınıf içi tartışmalarda etkin İngilizce kullanma becerisi
8 Sınıf içi tartışmalarda etkin İngilizce kullanma becerisi
9 Akademik sunum yapabilmek için İngilizce dinleme becerilerini geliştirmek
10 Akademik sunum yapabilmek için İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek
11 Sağlık hizmetleri alanlarında İngilizce yazınların metin analizi
12 Sağlık hizmetleri alanlarında İngilizce yazınların metin analizi
13 Sağlık hizmetleri alanlarında günlük İngilizce kullanma becerisi
14 Sağlık hizmetleri alanlarında günlük İngilizce kullanma becerisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. English in Medicine – Cambridge University Press
2. Professional English in Use Medicine – Cambridge University Press
3. Free Medical Journals: http://www.freemedicaljournals.com/
4. International Journal of Medical Sciences: http://www.medsci.org/
5. Journal of Clinical Investigation: https://www.jci.org/
6. Sağlık hizmetleri ile ilgili kısa video klipler ( youtube)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunum, tartışma, karşılıklı konuşma
Açıklama Değerlendirme hem devam eden (biçimlendirici) hem de nihaidir (özetleyici). Öğrencilerin konuşma İngilizcesindeki yeterliliklerini değerlendirmek için çeşitli bireysel sunumlar, grup tartışmaları ve bir final sınavı yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 12 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 4 3 4 5 4 3 2 4 4 3 3 3 4
OK2 3 3 3 4 4 4 4 3 5 5 3 3 3 3
OK3 3 3 3 3 2 4 3 3 3 4 2 3 3 4
OK4 3 3 5 2 2 4 4 3 3 4 4 3 3 3
OK5 4 3 3 3 4 3 3 2 3 4 4 4 4 4
OK6 4 3 3 4 4 4 3 3 4 3 3 4 2 3
OK7 3 3 4 5 4 4 3 3 4 3 3 3 3 4
OK8 4 4 4 3 3 4 3 3 3 5 3 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr