1 | Dersin Adı: | DİNİ-EDEBİ MAZMUNLAR |
2 | Dersin Kodu: | ITS6105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Bilal Kemikli |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bkemikli@uludag.edu.tr 2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dinî edebi mazmunların mahiyetinin anlaşılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretimde, kısa ve öz anlatımın önemini kavrar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kavramsal Çerçeve-1: Dini Edebiyat | |
2 | Kavramsal Çerçeve-2: Mana, mazmun ve bikr-i mana | |
3 | Bedi: Ses ve anlam sanatı | |
4 | Tenâsüb ve tezât: Anlamı aramak | |
5 | Cem-tefrik ve şiirsel söyleyiş | |
6 | Leff ü neşr: lafız ve mana düzeni | |
7 | Tekrir ve terdid: ahenk ve mazmun | |
8 | Mübalağa: anlamı yüceltmek | |
9 | Tecâhül ü ârif: manayı gizlemek | |
10 | Hüsn-i ta’lîl: iyiye yormak | |
11 | Muamma ve lügaz edebiyatı | |
12 | Bazı dini ve tasavvufi mazmunlar-1: Fuzûlî’nin gazellerini yeniden okumak | |
13 | Bazı dini ve tasavvufi mazmunlar-2: Fuzûlî’nin gazellerini yeniden okumak | |
14 | Bazı dini ve tasavvufi mazmunlar-3: Fuzûlî’nin gazellerini yeniden okumak |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. A. Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Ankara 2000. 2. Mine Mengi, Divan Şiiri Yazıları, Ankara 2000. 3. A. Nihat Tarlan, Fuzûlî Divanı Şerhi, Ankara 1985. 4. M.Kaya Bilgegil, Edebiyat Bilgi ve Teorileri, İstanbul 1989. 5. M.A. Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi Belagat, İstanbul 2001 6. A. Cevdet Paşa, Belâgat-ı Osmâniyye, (Haz. T. Karabey-M. Atalay) Erzurum 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |