1 | Dersin Adı: | BÜTÇE YÖNETİMİ ve MALİ PLANLAMA |
2 | Dersin Kodu: | MLY6103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özhan Çetinkaya |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Özhan Çetinkaya |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: ozhanc@uludag.edu.tr İş yeri tel: 0224 294 10 73 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bütçe hazırlığında planlamanın önemini kavramak, hazırlanan bütçe belgesi üzerinde ödeneklerin analiz edebilmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin, bütçe-plan ilişkisini kurma ve bütçe yönetimini detayları ile öğrenme açısından uzmanlaşmasına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Plan, planlama, mali planlama, mali yönetim ve bütçe yönetimi kavramları | |
2 | Bütçenin planlama aracı olarak üstlendiği roller | |
3 | Bütçe hazırlığı ve analitik sınıflandırma | |
4 | Çok yıllı bütçeleme ve orta vadeli harcama sistem | |
5 | Bütçe sistemleri ve performans esaslı bütçe sistemi | |
6 | Bütçe- plan ilişkisinin kurulmasında planlar (Kalkınma planları-stratejik planlar) | |
7 | Bütçe kanunları ve 5018 sayılı yasa ile birlikte değerlendirilmesi | |
8 | Bütçe uygulamasında ödenek işlemleri | |
9 | Merkezi yönetim bütçe kanun cetvellerinin incelenmesi | |
10 | Yerel yönetimlerin bütçe cetvellerinin incelenmesi | |
11 | Bütçe kesin hesap kanunlarının incelenmesi | |
12 | Bütçe hazırlıklarının ve sonuçlarının stratejik plan çerçevesinde incelenmesi | |
13 | Kamu idarelerinde mali planlama açısından örgütlenme ve organizasyon | |
14 | Türkiye’de bütçe yönetimi ve mali planlamanın değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Aaron B. Wildavsky, Budgeting: A Comparative Theory of the Budgeting Processes, 4. Baskı, Transaction Publishers, New Jersey, 2002. 2. A. Premchand, Government Budgeting and Expenditure Controls: Theory and Practice, 4. Baskı, IMF, Washington, 1994. 3. Bedi Necmeddin Feyzioğlu, Nazari, Tatbiki, Mukayeseli Bütçe, 7. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1984. 4. Alan Walter Steiss, Public Budgeting and Management, London:D.C.Heath and Company,1974. 5. Alan Walter Steiss, Fiscal Planning and Management control,1998 6. Performance-Based Budgeting in the Public Sector, Eds. Michiel S. de Vries, Juraj Nemec, David Špacek, Palgrave Macmillan, 2019. 7. Kamu Bütçesinde Yeni Yaklaşımlar, Ed. Figen Altuğ, Ahmet Kesik, Murat Şeker, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013. 8. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve İkincil Mevzuat. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 40 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 65 | 65 |
Toplam İş Yükü | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |