1 |
Dersin Adı: |
YÖNETİM STRATEJİLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
IMD5319 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ZERRİN FIRAT |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Zerrin FIRAT |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Zerrin FIRAT İnegöl işletme Fakültesi İşletme Bölümü 224 294 26 95 firatzy@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası dersi İşletme bölümünde eğitim alan üst düzey lisans öğrencileri için tasarlanmıştır. Ders işletmenin fonksiyonel alanlarının gerçekçi olarak uygulanabilir iş durumlarına entegrasyonunu sağlar. Ders stratejik yönetim sürecini ele alır. Bu süreç kurumsal düzeyde, işletme düzeyinde ve fonksiyonel düzeyde strateji oluşturma ile başlar. İkinci aşama örgütsel tasarım, yönetim kontrol sistemi ve kaynak yönetimi konularını kapsayan strateji uygulamayı ve kontrolü kapsar. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Örgütsel tasarım, yönetim kontrol sistemi ve kaynak yönetimi konularını kapsayan strateji uygular ve kontrolü yapar. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Rekabet Avantajı için Stratejik Yönetim |
|
2 |
Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditleri Tanımlama |
|
3 |
İç Çevre Analizi: Ayırt Edici Yetkinlikleri Tanımlama |
|
4 |
Fonksiyonel Düzeyde Strateji |
|
5 |
İşletme Düzeyinde Strateji |
|
6 |
Kurumsal Düzeyde Strateji |
|
7 |
Kurumsal Düzeyde Strateji |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çoklu Piyasalarda Strateji Uygulama |
|
10 |
Stratejik Yönetimde Etik ve Sosyal Sorumluluk |
|
11 |
Kurumsal Yönetim |
|
12 |
Kurumsal Yönetim |
|
13 |
Kurumsal Yönetim |
|
14 |
Kurumsal Yönetim |
|