Dr. Öğr. Üyesi Abdulhalim BAŞAL halimbasal@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Yüksek Lisans döneminde önce Yedi Kıraat ve daha sonra Üç Kıraat ilavesiyle donanımını hazırlayan öğrenciyi, birçok tarik ilavesiyle gayet yoğun bir içeriğe sahip olan bu dersle daha fazla uzmanlaştırmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Kıraat ilmine ait var olan bütün farklılıklar konusunda bilgi sahibi olur. Böylelikle bu sahada ders verebilecek konuma gelir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kıraat ilminin genel tarihçesine vakıf olur.;
2
Kıraatlerin kaynakları meselesinden haberdar olur.;
3
Kıraat farklılıklarının özünü anlar.;
4
Kıraat farklılıklarının çeşitlerini bilir, bunları birbirinden temyiz eder. ;
5
Aşere tarîkinden haberdar olur;
6
Takrîb tarîkinden haberdar olur.;
7
Tayyibe tarîkinden haberdar olur. ;
8
On Kıraat İmamı, ravileri ve ravilerin detaylı tariklerine göre usulün pratiğini yapabilir.;
9
Dinlediği bütün kıraat, rivayet ve tarik uygulamalarının mensup olduğu ekolleri tanır.;
10
Meslekî özgüveni konusunda problem yaşamaz.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kıraat farklılıkları hakkında bilgi aktarımı.
2
On kıraat imamı ve bunların özgün tercihlerine dair detaylı analizler.
3
On kıraate dair kaleme alınmış temel eserler ve bu eserlerin müellifleri.
4
Aşere tarîki hakkında bilgi aktarımı.
5
Takrîb tarîki hakkında bilgi aktarımı.
6
Tayyibe tarîki hakkında bilgi aktarımı.
7
Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki
8
Aşere-i kübra metodu açısından Mısır tarîki
9
Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki ve Mısır taîkinin mukayesesi
10
Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki ve Mısır taîkinin mukayesesi
11
Aşere-i kübra metodu açısından Arap dünyası
12
Aşere-i kübra metodu açısından Arap dünyası
13
Aşere-i kübra özelinde tahrîrât meselesi
14
Aşere-i kübra özelinde en-Neşr tahrîrâtı.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Tayyibetü’n-Neşr ve Şerhleri / İbnü’l-Cezerî. 2. En-neşr / İbnü’l-Cezerî. 3. Tahrîrât / Ali el-Mansûrî.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
24
3
72
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
96
96
Toplam İş Yükü
210
Toplam İş Yükü / 30 saat
7
Dersin AKTS Kredisi
7
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU