Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AŞERE-TAKRÎB-TAYYİBE USULÜ (AŞERE-İ KÜBRA)
1 Dersin Adı: AŞERE-TAKRÎB-TAYYİBE USULÜ (AŞERE-İ KÜBRA)
2 Dersin Kodu: TIB6195
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Abdulhalim Başal
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Abdulhalim BAŞAL
halimbasal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yüksek Lisans döneminde önce Yedi Kıraat ve daha sonra Üç Kıraat ilavesiyle donanımını hazırlayan öğrenciyi, birçok tarik ilavesiyle gayet yoğun bir içeriğe sahip olan bu dersle daha fazla uzmanlaştırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kıraat ilmine ait var olan bütün farklılıklar konusunda bilgi sahibi olur. Böylelikle bu sahada ders verebilecek konuma gelir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kıraat ilminin genel tarihçesine vakıf olur.;
2 Kıraatlerin kaynakları meselesinden haberdar olur.;
3 Kıraat farklılıklarının özünü anlar.;
4 Kıraat farklılıklarının çeşitlerini bilir, bunları birbirinden temyiz eder. ;
5 Aşere tarîkinden haberdar olur;
6 Takrîb tarîkinden haberdar olur.;
7 Tayyibe tarîkinden haberdar olur. ;
8 On Kıraat İmamı, ravileri ve ravilerin detaylı tariklerine göre usulün pratiğini yapabilir.;
9 Dinlediği bütün kıraat, rivayet ve tarik uygulamalarının mensup olduğu ekolleri tanır.;
10 Meslekî özgüveni konusunda problem yaşamaz.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kıraat farklılıkları hakkında bilgi aktarımı.
2 On kıraat imamı ve bunların özgün tercihlerine dair detaylı analizler.
3 On kıraate dair kaleme alınmış temel eserler ve bu eserlerin müellifleri.
4 Aşere tarîki hakkında bilgi aktarımı.
5 Takrîb tarîki hakkında bilgi aktarımı.
6 Tayyibe tarîki hakkında bilgi aktarımı.
7 Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki
8 Aşere-i kübra metodu açısından Mısır tarîki
9 Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki ve Mısır taîkinin mukayesesi
10 Aşere-i kübra metodu açısından İstanbul tarîki ve Mısır taîkinin mukayesesi
11 Aşere-i kübra metodu açısından Arap dünyası
12 Aşere-i kübra metodu açısından Arap dünyası
13 Aşere-i kübra özelinde tahrîrât meselesi
14 Aşere-i kübra özelinde en-Neşr tahrîrâtı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Tayyibetü’n-Neşr ve Şerhleri / İbnü’l-Cezerî.
2. En-neşr / İbnü’l-Cezerî.
3. Tahrîrât / Ali el-Mansûrî.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 24 3 72
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 96 96
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr