Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK TASAVVUF DÜŞÜNCESİNE GİRİŞ
1 Dersin Adı: TÜRK TASAVVUF DÜŞÜNCESİNE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: TIB5195
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SALİH ÇİFT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sacift@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60283, BUÜ İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvufî düşüncenin gelişim sürecinde Türk sûfîlerin kendilerine özgü yaklaşım tarzlarını ve alana katkılarını kavratma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Başlıca İslam yorumlarından biri olan tasavvuf düşüncesinin şekillenme sürecinde Türklerin rolünü doğru bir şekilde kavramak din eğitimi alanında faaliyet gösteren elemanlar için son derece önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türklerin İslamlaşma sürecinde tasavvufun rolünü kavrama.;
2 Türk tasavvuf düşüncesinin temel kaynaklarını öğrenme;
3 Türk sûfîlerin tasavvufî yönelimlerinin arkaplanını doğru analiz etme;
4 Selçuklu dönemi tasavvuf düşüncesini tanıma;
5 Osmanlı sûfîlerinin temel eğilimlerini doğru şekilde anlama;
6 Türk dilinde kaleme alınan başlıca tasavvuf klasiklerini yakından tanıma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türklerin İslamı benimsemelerinin ardında yatan temel faktörler
2 Türklerin İslamla tanışma evresinde faal olan başlıca tasavvufî yapılar
3 İlk büyük Türk sûfîleri ve eğilimleri
4 Büyük Selçuklular dönemi Türk tasavvuf düşüncesi
5 Anadolu Selçukluları döneminde tasavvuf
6 Ahmed Yesevî ve Tesirleri
7 Hacı Bektaş-ı Velî ve tasavvuf anlayışı
8 Mevlana ve tesirleri
9 Yunus Emre ve Anadolu tasavvufuna katkıları
10 Aşık Paşa ve tasavvuf düşüncesi
11 Niyazî-i Mısrî
12 Türk tasavvuf düşüncesinin temel özellikleri
13 Türk sûfîler tarafından kaleme alınan temel eserler
14 Türk tasavvuf düşüncesinin aktüel durumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Ankara 1976.
2. Ahmet Yaşar Ocak, Türk Sufiliğine Bakışlar, İstanbul 2016.
3. Devin DeWeese, Sufism in Central Asia, Leiden 2018.
4. Mustafa Tatçı, Yunus Emre, Hayatı ve Divanı, İstanbul 2023.
5. Mustafa Aşkar, Niyazi-i Mısri, İstanbul 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr