Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TANRI TASAVVURLARI
1 Dersin Adı: TANRI TASAVVURLARI
2 Dersin Kodu: FDB6122
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL ÇETİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ismcet@uludag.edu.tr
0224 2431066/60322
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye çeşitli tanrı tasavvurları hakkında karşılştırmalı bilgi vermek ve onlar üzerinde eleştirel düşünme metodu kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sorgulama, eleştirel düşünme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 TANRI’NIN SIFATLARI;
2 TANRI’NIN KUDRETI;
3 İLÂHI BILGI;
4 İLÂHI BILGI VE İNSAN HÜRRIYETI;
5 DINLERDE TANRI’NIN BIRLIĞI;
6 HRISTIYANLIĞIN TESLIS ÖĞRETISI VE TANRI’NIN BIRLIĞI;
7 İLÂHI SIFATLAR VE TANRI-ÂLEM İLIŞKISI;
8 DEIST TANRI ANLAYIŞI;
9 PANTEIST TANRI ANLAYIŞI;
10 SÜREÇ FELSEFESI IŞIĞINDA TANRI-ÂLEM İLIŞKISI;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 TANRI’NIN SIFATLARI
2 TANRI’NIN KUDRETI
3 İLÂHI BILGI
4 İLÂHI BILGI VE İNSAN HÜRRIYETI
5 DINLERDE TANRI’NIN BIRLIĞI
6 HRISTIYANLIĞIN TESLIS ÖĞRETISI VE TANRI’NIN BIRLIĞI
7 İLÂHI SIFATLAR VE TANRI-ÂLEM İLIŞKISI
8 DEIST TANRI ANLAYIŞI
9 DEIST TANRI ANLAYIŞININ DINI VE AHLÂKI HAYAT AÇISINDAN DEĞERLENDIRILMESI
10 PANTEIST TANRI ANLAYIŞI
11 SÜREÇ FELSEFESI IŞIĞINDA TANRI-ÂLEM İLIŞKISI
12 TEIST TANRI ANLAYIŞI VE TARIHI
13 TEIST TANRI ANLAYIŞININ TUTARLILIĞININ ŞARTLARI
14 DININ TANRISI VE AKLIN TANRISI AYRIMI
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: SWINBURNE, R., THE COHERENCE OF THEISM, CLARENDON PRESS, OXFORD 1989.
KENNY, A., THE GOD OF THE PHILOSOPHERS, CLARENDON PRESS, OXFORD 1992.
HARIS, E., ATHEISM AND THEISM, HUMANITIES PRESS, USA 1977.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 100 100
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 2 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK2 1 0 0 3 0 0 0 3 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK7 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr