1 | Dersin Adı: | GİRİŞİMCİLİK ve YENİLİK FİNANSMANI |
2 | Dersin Kodu: | KTB6111 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Mehmet Ali Polat |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Mehmet Ali POLAT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mehmet Ali POLAT mapolat@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF, Görükle Kampüsü Nilüfer Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı yenilikçi bir girişim kurmanın yöntemini inovasyon finansman modellerini öğrenciye tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrenciler, yenilikçi bir işletme kurma yöntemleri ve inovasyon finansman modelleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Girişimci Ekonomiye Giriş | |
2 | Girişimcilik Ve Start-Up İşletme | |
3 | Yenilik Ve Start-Up Ekonomisi | |
4 | Yenilik Dalgaları | |
5 | Yenilik Sistemleri | |
6 | Yeniliğin Sektörel Temelleri | |
7 | Risk Yatırımcılığı | |
8 | Melek Yatırımcılığı | |
9 | Kitlesel Fonlama | |
10 | Fikirlerin Finansal Değerlendirilmesi | |
11 | Silikon Vadisi Tarihi | |
12 | Silikon Vadisinde İş Modelleri | |
13 | Yalın Startup Modeli | |
14 | Start-Up İşletmeler İçin Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eric Reis (2019) Yalın Startup-Sürekli İnovasyon Nasıl Başarı Sağlar Eric Reis (2019) Startup: Modern Çağ’da Kazanan Bir Girişim Yaratmak! Kim, W. C., Mauborge, R. (2005), Mavi Okyanus Stratejisi-Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak ve Rekabeti Etkisiz Kılmak, Çev. Şükrü Alpagut, CSA Yayın Ajansı, İstanbul. Kırım, A. (2005), Mor İnek Nasıl Büyüsün, Karlı Büyümenin Kitabı, Sistem Yay., İstanbul. Kırım, A. (2008), İş Modeli İnovasyonu, Sistem Yay., İstanbul. Peter Thiel ve Blake Masters (2016) Sıfırdan Bire (Ciltli): Startuplar Üzerine Notlar ya da Geleceği İnşa Etmenin Yolları Tuncel C. O. (2012), İnovasyon Sistemleri ve Ekonomik Gelişme: Bursa Bölgesi İmalat Sanayinde İnovasyon Süreçleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Nilüfer Akkılıç Kütüphanesi Yay., Bursa. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev / Yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 36 | 36 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |