Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GİRİŞİMCİLİK ve YENİLİK FİNANSMANI
1 Dersin Adı: GİRİŞİMCİLİK ve YENİLİK FİNANSMANI
2 Dersin Kodu: KTB6111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mehmet Ali Polat
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Mehmet Ali POLAT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mehmet Ali POLAT
mapolat@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF, Görükle Kampüsü Nilüfer Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin temel amacı yenilikçi bir girişim kurmanın yöntemini inovasyon finansman modellerini öğrenciye tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrenciler, yenilikçi bir işletme kurma yöntemleri ve inovasyon finansman modelleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Girişimcilik teorisinin ilkelerine eleştirel bir bakış açısı sunmak;
2 İnovasyon sürecini açıklamak.;
3 Startup modellerini tanıtmak.;
4 İnovasyon finansman yönetemlerini açıklamak.;
5 Startup kuruluş ve geliştirme modellerini öğretmek.;
6 Yalın startup modelini açıklamak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Girişimci Ekonomiye Giriş
2 Girişimcilik Ve Start-Up İşletme
3 Yenilik Ve Start-Up Ekonomisi
4 Yenilik Dalgaları
5 Yenilik Sistemleri
6 Yeniliğin Sektörel Temelleri
7 Risk Yatırımcılığı
8 Melek Yatırımcılığı
9 Kitlesel Fonlama
10 Fikirlerin Finansal Değerlendirilmesi
11 Silikon Vadisi Tarihi
12 Silikon Vadisinde İş Modelleri
13 Yalın Startup Modeli
14 Start-Up İşletmeler İçin Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eric Reis (2019) Yalın Startup-Sürekli İnovasyon Nasıl Başarı Sağlar
Eric Reis (2019) Startup: Modern Çağ’da Kazanan Bir Girişim Yaratmak!
Kim, W. C., Mauborge, R. (2005), Mavi Okyanus Stratejisi-Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak ve Rekabeti Etkisiz Kılmak, Çev. Şükrü Alpagut, CSA Yayın Ajansı, İstanbul.
Kırım, A. (2005), Mor İnek Nasıl Büyüsün, Karlı Büyümenin Kitabı, Sistem Yay., İstanbul.
Kırım, A. (2008), İş Modeli İnovasyonu, Sistem Yay., İstanbul.
Peter Thiel ve Blake Masters (2016) Sıfırdan Bire (Ciltli): Startuplar Üzerine Notlar ya da Geleceği İnşa Etmenin Yolları
Tuncel C. O. (2012), İnovasyon Sistemleri ve Ekonomik Gelişme: Bursa Bölgesi İmalat Sanayinde İnovasyon Süreçleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Nilüfer Akkılıç Kütüphanesi Yay., Bursa.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev / Yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 36 36
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OK1 3 3 3 0 0 0 0 0
OK2 2 2 2 0 0 0 0 0
OK3 2 2 2 0 0 0 0 0
OK4 2 2 2 0 0 0 0 0
OK5 2 2 2 0 0 0 0 0
OK6 2 2 2 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr