Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
21. YÜZYIL FELSEFESİ
1 Dersin Adı: 21. YÜZYIL FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FDB5168
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ahmet DAĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ahmet DAĞ
05063645862
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 21. Yüzyılın felsefi meselelerini anlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 21. yüzyıl felsefesi ile ilgili kavrayışa sahip olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 21. Yüzyılı anlar ve yorumlar. ;
2 21. yüzyıl felsefesinin ana konularını ve filozoflarını bilir.;
3 21. Yüzyıl felsefi akımlarını (feminizm, trans-posthümanizm) anlar.;
4 21. Yüzyılın muhtemel etik ve hukuk sorunları kavrama. ;
5 Yapay Zeka ve Uygulama alanlarını öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 20. Yüzyıl Felsefesi’nin Özellikleri
2 Post-Modernizm
3 21. Yüzyıl Felsefesinin Neliği ve İçeriği
4 21. Yüzyıl Felsefesinin Ana Konuları
5 21. Yüzyıl Felsefesinin Felsefecileri-Filozofları (P. L. Nancy. Alain Badiou)
6 21. Yüzyıl Felsefesinin Felsefecileri-Filozofları (Agamben, S. Zizek)
7 21. Yüzyıl Felsefesi Akım ve Düşünürleri
8 21. Yüzyıl Felsefesinin Felsefecileri-Filozofları (Catherine Malabou)
9 21. Yüzyıl Felsefesinin Ana Akımları- (Feminizm, Trans-posthümanizm)
10 21. Yüzyıl Felsefesinin Ana Akımları-(Trans-posthümanizm)
11 21. Yüzyıl Felsefesinin Ana Akımları- (Trans-posthümanizm)
12 Yapay Zeka ve Uygulama Alanları
13 21. Yüzyıl’da İnsan, Etik ve Hukuk
14 21. Yüzyıl’da İnsan, Etik ve Hukuk
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bradotti, Rosi. (2013). İnsan Sonrası, İstanbul: Kolektif Kitap.
Dağ, Ahmet. (2018). Transhümanizm: İnsanın ve Dünyanın Dönüşümü, Ankara: Elis Yayınları.
Fuller, S. ve Lipinska, V. (2014). The Proactionary Imperative A Foundation for Transhumanism, London: Palgrave.?
Kaku, Michel (2013). Zihnin Geleceği, İstanbul: İş Bankası Yayınları.
Mercer C. ve T.J. Trohen, (2015). Religion and Transhumanism: The Unknown Future of Human Enhancement, ed. California: Praeger.
Samuelson, H.T. ve K.L. Mossman, (2015). Building Better Humans? Refocusing the Debate on Transhumanism.
Turner, R.C. Transhumanism and Transcendence Christian Hope in an Age of Technological Enhancement, ed. Washington: Georgetown University Press.
Whitby, P. (2005). Yapay Zeka, İstanbul: İletişim Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yıl içinde yapılacak final sınavı ile değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 20 100
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 38 38
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr