Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1
Dersin Adı:
PSİKOLOJİDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2
Dersin Kodu:
PSI6101
3
Dersin Türü:
Zorunlu
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
10
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Tel: 0 224 2941872 Faks: 0 224 2941897 E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin, nitel araştırma yöntemlerinin psikoloji alanındaki uygulamalarının kavramsal temelleri, veri toplama yöntemleri, başlıca analiz yöntemleri ve eleştirel değerlendirmesi konusunda bilgi sahibi olması.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrencinin psikoloji disiplinindeki nitel metodoloji kullanımına dair ayrıntılı bilgi sahibi olmasına katkıda bulunur ve alandaki metodolojik çeşitliliği kavramasına yardımcı olur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Psikolojiye positivist yaklaşıma yöneltilmiş başlıca eleştiri alanlarını bilmek;
2
Nitel araştırmanın epistemolojik temellerinden haberdar olmak;
3
Nitel araştırmada veri toplama yöntemlerini tanımak ve uygulaması konusunda temel deneyim sahibi olmak;
4
Başlıca nitel analiz yöntemlerini bilmek ve uygulama deneyimi sahibi olmak;
5
Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir araştırma önerisi ya da araştırma raporu hazırlayabilmek;
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı
2
Pozitivist yöntemlerin eleştirisi
3
Nitel araştırmanın epistemolojik temelleri
4
Nitel araştırmada desen ve planlama
5
Nitel araştırmada etik
6
Nitel araştırmada veri toplama
7
Tematik analiz
8
Gömülü teori
9
Yorumlayıcı fenomenolojik analiz
10
Söylem analizi
11
Foucault tarzı söylem analizi
12
Diğer yöntemler
13
Niteliksel araştırmanın değerlendirilmesi
14
Niteliksel araştırmanın eleştirisi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Willig, C. (2013). Introducing qualitative research in psychology, 3rd ed. Maidenhead, Berkshire: Open University Press.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
3
75
Yıl sonu Sınavı
1
25
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
75
Finalin BAşarıya Oranı
25
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dönem sonu harf notu yönetmelikte belirlenen not aralıkları kullanılarak hesaplanacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
10
140
Ödevler
3
20
60
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
60
60
Toplam İş Yükü
302
Toplam İş Yükü / 30 saat
10,06
Dersin AKTS Kredisi
10
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
PY12
OK1
5
1
3
4
3
2
5
5
2
2
4
1
OK2
5
1
3
5
3
2
5
5
2
2
4
3
OK3
2
3
5
2
3
2
5
5
2
1
4
3
OK4
2
3
5
2
3
2
5
5
2
1
4
3
OK5
3
3
5
2
3
5
5
5
5
3
2
1
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek