Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: PSI6101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 10
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL
Tel: 0 224 2941872
Faks: 0 224 2941897
E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, nitel araştırma yöntemlerinin psikoloji alanındaki uygulamalarının kavramsal temelleri, veri toplama yöntemleri, başlıca analiz yöntemleri ve eleştirel değerlendirmesi konusunda bilgi sahibi olması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin psikoloji disiplinindeki nitel metodoloji kullanımına dair ayrıntılı bilgi sahibi olmasına katkıda bulunur ve alandaki metodolojik çeşitliliği kavramasına yardımcı olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojiye positivist yaklaşıma yöneltilmiş başlıca eleştiri alanlarını bilmek;
2 Nitel araştırmanın epistemolojik temellerinden haberdar olmak;
3 Nitel araştırmada veri toplama yöntemlerini tanımak ve uygulaması konusunda temel deneyim sahibi olmak;
4 Başlıca nitel analiz yöntemlerini bilmek ve uygulama deneyimi sahibi olmak;
5 Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir araştırma önerisi ya da araştırma raporu hazırlayabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı
2 Pozitivist yöntemlerin eleştirisi
3 Nitel araştırmanın epistemolojik temelleri
4 Nitel araştırmada desen ve planlama
5 Nitel araştırmada etik
6 Nitel araştırmada veri toplama
7 Tematik analiz
8 Gömülü teori
9 Yorumlayıcı fenomenolojik analiz
10 Söylem analizi
11 Foucault tarzı söylem analizi
12 Diğer yöntemler
13 Niteliksel araştırmanın değerlendirilmesi
14 Niteliksel araştırmanın eleştirisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Willig, C. (2013). Introducing qualitative research in psychology, 3rd ed. Maidenhead, Berkshire: Open University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 75
Yıl sonu Sınavı 1 25
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 75
Finalin BAşarıya Oranı 25
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem sonu harf notu yönetmelikte belirlenen not aralıkları kullanılarak hesaplanacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 3 20 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 302
Toplam İş Yükü / 30 saat 10,06
Dersin AKTS Kredisi 10
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 1 3 4 3 2 5 5 2 2 4 1
OK2 5 1 3 5 3 2 5 5 2 2 4 3
OK3 2 3 5 2 3 2 5 5 2 1 4 3
OK4 2 3 5 2 3 2 5 5 2 1 4 3
OK5 3 3 5 2 3 5 5 5 5 3 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr