Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AHLAK GELİŞİMİ
1 Dersin Adı: AHLAK GELİŞİMİ
2 Dersin Kodu: PSI6119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHU ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ahu Öztürk
ozturka@uludag.edu.tr
Tel:02242941871
Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059
Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi: https://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1358564
19 Dersin Amacı Bu ders çocukluk döneminde, ahlakı gelişimsel, sosyal, evrimsel psikoloji ile felsefe ve sinirbilimleri temelinde ele alarak, ahlaki gelişimde ebeveynler, akranlar, okul, medya, din, popüler kültür ve toplumun rolüne odaklanarak öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ahlaki gelişimle ilgili temel psikolojik teoriler, güncel yaklaşımlar ve araştırma yöntemleri ve sosyal ve kültürel etkileşimler ve ahlaki davranış, akıl yürütme ve duygularla ilgili konular hakkında bilgi edineceksiniz.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ahlaka ilişkin başlıca gelişim kuramlarını tanımlamak ve farklarını ortaya koymak ;
2 Ahlakın gelişimsel sürecine dair kavramları (vicdan, içselleştirme, kültürlenme) tanımlayabilmek ;
3 Ahlakın biyolojik, bilişsel, duygusal ve sosyo-kültürel temellerini kavramak ;
4 Ahlaki davranışların işlevini farklı niteliğe sahip bağlamları göz önüne alarak değerlendirmek ;
5 Olumlu ahlaki gelişim ile ilgili toplumun uygulamaları ve bunların etkileri hakkında bilgi sahibi olmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ahlak çalışmaları ve ahlak gelişimine giriş
2 Ahlak gelişimine ilişkin yapısalcılık yaklaşımı ve evre kuramları
3 Ahlak gelişimine ilişkin alana özel kuramlar ve sosyal adalet
4 Ahlak gelişiminin nörobiyolojisi ve evrimsel bakış açısı
5 Vicdan ve ahlaki değerleri içselleştirme
6 Ahlaki duyguların gelişimi
7 Saldırganlık, sapkın davranışlar ve ahlaki gelişim
8 Empati ilişkili davranışlar: Özgecilik
9 Sosyal etkileşimler: Yakın sosyal çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Ebeveynler
10 Sosyal etkileşimler: Yakın sosyal çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Akranlar
11 Okulun çocukta ahlaki gelişime ve karakter gelişimine etkisi
12 Kültürel etkileşimler: Yakın kültürel çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Edebiyat ve Medya
13 Kültür, din ve Grupiçi ilişkilerin Ahlaki Gelişimdeki Rolü
14 Zorbalık ve saldırgan davranışların gelişimini önleme ve müdahale
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Killen, M., ve Smetana, J. (2023). Handbook of Moral Development. (3rd ed.) Routledge. ISBN: 978-0-367-49756-9
Voyer, Benjamin G. ve Tor Tarantola (2017). Moral Psychology: A Multidisciplinary Guide. Springer. ISBN 978-3-319-61847-0
Berkowit, M, W. ve Grych, J. H. (1998) Fostering Goodness: teaching parents to facilitate children's moral development, Journal of Moral Education, 27(3), 371-391.
Bukowski, W. M. ve Sippola, L. K. (1996). Friendship and morality: (How) are they related? W. M. Bukowski, A.F. Newcomb ve W.W. Hartup (Ed.) The company they keep: Friendship in childhood and adolescence.(ss. 238-261).
Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Decety, J. ve Howard, L. (2013). The role of affect in the neurodevelopment of morality. Child Development Perspectives, 7(1), 49–54.
Eisenberg, N. (2000). Emotion, regulation, and moral development. Annual Review of Psychology, 51, 665-697.

Kochanska, G. (2002). Mutually responsive orientation between mothers and their young children: A context for the early development of conscience.Current Directions in Psychological Science, 11(6), 191-195.
Obermann ML (2011). Moral disengagement in self-reported and peer-nominated school bullying. Aggressive Behavior, 37,133-144.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 0 0
Diğer 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 2 2 0 0 2 1 0 0 0 2
OK2 1 2 2 0 0 2 2 1 1 0 2 0
OK3 2 3 2 0 1 3 1 3 1 2 1 3
OK4 0 1 2 2 2 1 2 2 0 0 2 2
OK5 2 2 2 2 3 4 3 4 2 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr