1 | Dersin Adı: | AHLAK GELİŞİMİ |
2 | Dersin Kodu: | PSI6119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHU ÖZTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ahu Öztürk ozturka@uludag.edu.tr Tel:02242941871 Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059 Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye |
18 | Dersin Web Adresi: | https://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1358564 |
19 | Dersin Amacı | Bu ders çocukluk döneminde, ahlakı gelişimsel, sosyal, evrimsel psikoloji ile felsefe ve sinirbilimleri temelinde ele alarak, ahlaki gelişimde ebeveynler, akranlar, okul, medya, din, popüler kültür ve toplumun rolüne odaklanarak öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ahlaki gelişimle ilgili temel psikolojik teoriler, güncel yaklaşımlar ve araştırma yöntemleri ve sosyal ve kültürel etkileşimler ve ahlaki davranış, akıl yürütme ve duygularla ilgili konular hakkında bilgi edineceksiniz. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ahlak çalışmaları ve ahlak gelişimine giriş | |
2 | Ahlak gelişimine ilişkin yapısalcılık yaklaşımı ve evre kuramları | |
3 | Ahlak gelişimine ilişkin alana özel kuramlar ve sosyal adalet | |
4 | Ahlak gelişiminin nörobiyolojisi ve evrimsel bakış açısı | |
5 | Vicdan ve ahlaki değerleri içselleştirme | |
6 | Ahlaki duyguların gelişimi | |
7 | Saldırganlık, sapkın davranışlar ve ahlaki gelişim | |
8 | Empati ilişkili davranışlar: Özgecilik | |
9 | Sosyal etkileşimler: Yakın sosyal çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Ebeveynler | |
10 | Sosyal etkileşimler: Yakın sosyal çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Akranlar | |
11 | Okulun çocukta ahlaki gelişime ve karakter gelişimine etkisi | |
12 | Kültürel etkileşimler: Yakın kültürel çevrenin çocukta ahlaki gelişime etkisi- Edebiyat ve Medya | |
13 | Kültür, din ve Grupiçi ilişkilerin Ahlaki Gelişimdeki Rolü | |
14 | Zorbalık ve saldırgan davranışların gelişimini önleme ve müdahale |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Killen, M., ve Smetana, J. (2023). Handbook of Moral Development. (3rd ed.) Routledge. ISBN: 978-0-367-49756-9 Voyer, Benjamin G. ve Tor Tarantola (2017). Moral Psychology: A Multidisciplinary Guide. Springer. ISBN 978-3-319-61847-0 Berkowit, M, W. ve Grych, J. H. (1998) Fostering Goodness: teaching parents to facilitate children's moral development, Journal of Moral Education, 27(3), 371-391. Bukowski, W. M. ve Sippola, L. K. (1996). Friendship and morality: (How) are they related? W. M. Bukowski, A.F. Newcomb ve W.W. Hartup (Ed.) The company they keep: Friendship in childhood and adolescence.(ss. 238-261). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Decety, J. ve Howard, L. (2013). The role of affect in the neurodevelopment of morality. Child Development Perspectives, 7(1), 49–54. Eisenberg, N. (2000). Emotion, regulation, and moral development. Annual Review of Psychology, 51, 665-697. Kochanska, G. (2002). Mutually responsive orientation between mothers and their young children: A context for the early development of conscience.Current Directions in Psychological Science, 11(6), 191-195. Obermann ML (2011). Moral disengagement in self-reported and peer-nominated school bullying. Aggressive Behavior, 37,133-144. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |