Bu derste, öğrencinin eleştirel sosyal psikoloji olarak adlandırılan bakış açısının dayandığı ideolojik ve felsefi varsayımları kavraması amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencinin bu tür eleştirel yaklaşımlar içindeki teorik/metodolojik çeşitliliğini tanıması da hedeflenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders öğrenciye sosyal psikoloji alanına eleştirel bir bakışla yaklaşma becerisi kazandırır. Ayrıca, sahip olduğu sosyal psikolojik bilginin hangi tür varsayımlara dayandığını farketmesine yardımcı olur. Son olarak, öğrenci, bu eleştirel yaklaşım yoluyla sosyal psikolojik uygulamalardaki sorunları teşhis etme becerisini geliştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ana akım sosyal psikolojiye yönelik eleştirilerin ideolojik ve felsefi temellerini betimleyebilmek;
2
Eleştirel sosyal psikolojinin metodolojisini temel varsayımları açısından ana akım psikolojinin metodolojisinden ayırabilmek ;
3
Ana akım sosyal psikolojideki ana çalışma konularına eleştirel bakışla yaklaşabilmek;
4
Sosyal psikolojinin toplumsal uygulamalarındaki sorunları teşhis edebilmek;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders hedeflerinin ve değerlendirme etkinliklerinin tanıtımı
2
Eleştirel sosyal psikolojinin temelleri: Feminizm
3
Eleştirel sosyal psikolojinin temelleri: Marksizm
4
Eleştirel sosyal psikolojinin temelleri: Sosyal İnşacılık
5
Eleştirel Metodolojiler: Fenomenoloji
6
Eleştirel Metodolojiler: Anlatısal sosyal psikoloji
7
Eleştirel Metodolojiler: Söylem analizi
8
Sosyal Biliş: Tutumlar ve Atıflar
9
Sosyal Etki: Uyma, kabul ve itaat
10
Önyargı
11
Benlik
12
Öğrenci sunumları
13
Öğrenci sunumları
14
Öğrenci sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Arkonaç, S. A. (Ed). (2004). Doğunun ve Batının yerelliği: Bireylik bilgisine dair. İstanbul: Alfa Yayınevi. Burr, V. (2012). Sosyal inşacılık. Sibel Ayşen Arkonaç, (Çev.). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Gergen, K. J. (1973). Social psychology as history. Journal of Personality and Social Psychology, 26, 309-320. [Çev. E. Akman & S. Bozkurt (2003). Türk Psikoloji Bülteni, 28-29, 87-98]. Arkonaç, S. A. (2015). Psikolojide bilginin eleştirel arka planı. İstanbul: Hiperlink Yayınları. Augoustinos, M., Walker, I., & Donaghue, N. (2014). Social cognition: An integrated introduction. London: Sage. Willig, C. (2013). Introducing qualitative research in psychology (3rd ed.). Maidenhead, Berkeshire: Open University Press.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
40
Yıl sonu Sınavı
1
40
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
60
Finalin BAşarıya Oranı
40
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dönem sonu harf notu yönetmelikte belirlenen not aralıkları kullanılarak hesaplanacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
2
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
40
40
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU