1 | Dersin Adı: | TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI ve DEĞİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | SOS6111 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CELALETTİN YANIK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü E-Posta: celalettinyanik@uludag.edu.tr Tel: (0224) 294-18-41 |
18 | Dersin Web Adresi: | https://uludag.edu.tr/sosyoloji |
19 | Dersin Amacı | Türkiye’nin toplumsal yapısını Türkiye’de toplumsal yapı ve temel değişme dinamiklerini toplumsal değişme temelinde açıklamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türkiye’nin toplumsal yapısını Türkiye’de toplumsal yapı ve temel değişme dinamiklerini toplumsal değişme temelinde açıklamak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Klasik Dönem Osmanlı Toplumsal Yapısı | |
2 | Gerileme Dönemi Osmanlı Toplumsal yapısı | |
3 | Gerileme Dönemi Osmanlı Toplumsal yapısı | |
4 | Gerileme Dönemi Osmanlı Toplumsal yapısı | |
5 | Hukukun Modernleşmesi | |
6 | Eğitim ve Basın Alanındaki Modernleşme Hareketleri | |
7 | Türk Siyasetinde Merkez Çevre İlişkileri | |
8 | Türk Siyasetinde Merkez Çevre İlişkileri | |
9 | Periferleşme Sürecinde Toplumsal Sınıflar | |
10 | Osmanlıda Prekapitalist dönemin özellikleri | |
11 | Yeni Türkiye Prekapitalist döneminin özellikleri | |
12 | Türk Burjuvazisinin mahiyeti | |
13 | Popülizm ve Demokrasi | |
14 | İthal İkameci sanayileşme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kaynaklar Kaynak Dili Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 90 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 10 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 90 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmıştır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |