1 | Dersin Adı: | ESKİBATI TARİHİNİN KAYNAKLARI |
2 | Dersin Kodu: | TAR5122 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Reyhan ŞAHİN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Kamil Doğancı Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa Telefon: 0 224 2941864 e-mail: kamil@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Araştırmacıların yararlanabileceği Eskibatı tarihine ait birinci elden kaynakların tanıtılması ve bu kaynakların nasıl kullanılabileceğinin öğretilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci Eskibatı tarihine ilişkin kaynakları öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eskibatı Kavramı, Kapsamı ve Sınırları | |
2 | Eskibatı tarihine yardımcı bilimler | |
3 | Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Geçmişi | |
4 | Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Ana Konuları | |
5 | Eskibatı Tarihi Konusunda Lisansüstü Çalışmaların Oluşturulmasına İlişkin Öneriler | |
6 | Filolojik Eserler | |
7 | Epigrafik Kaynaklar | |
8 | Nümizmatik Kaynaklar | |
9 | Yazıt Katalogları | |
10 | Arkeolojik Malzemeler | |
11 | Edebi Kaynaklar | |
12 | Literatür Değerlendirmesi | |
13 | Eskibatı Tarihine İlişkin Belli Başlı Süreli Yayınlar | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bülent İplikçioğlu, Eskibatı Tarihi I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1997. Arif Müfid Mansel, Türkiye’nin Arkeoloji, Epigrafi ve Tarihi Coğrafyası İçin Bibliyografya, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1993. R.K. Sherk, The Roman Empire: Augustus to Hadrian, Cambridge-New York, 1988. M.M. Austin, The Hellenistic World from Alexander to the Roman Conquest, Cambridge, 1981. Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul, 2008. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Her dönem bir yarıyılsonu sınavı. | |
Açıklama | Ayrıca verilen ödev ve yapılan sunumlar göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 3 | 30 |
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |