Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GEÇ BİZANS’TAN ERKEN OSMANLI DÖNEMİNE GEÇİŞ
1 Dersin Adı: GEÇ BİZANS’TAN ERKEN OSMANLI DÖNEMİNE GEÇİŞ
2 Dersin Kodu: TAR5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEZAI SEVİM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Mehmet TEZCAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Sezai SEVİM
E-mail:sezaisevim@hotmail.com
Tel: 0224 2941858
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih
Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi: https://uludag.edu.tr/tarih
19 Dersin Amacı Bizans’ın son devirleri ile Osmanlı’nın ilk devirlerindeki gelişme ve değişimlerin değerlendirmesi yapılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bizans İmparatorluğu’nun son yılları ile Osmanlı Devleti’nin ilk yılları içindeki hadiseleri, kaynaklar ve bu devletler arasındaki münasebetler bağlamında değerlendirecek gelişimi sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bizans’ın son devrindeki siyasi gelişmeleri bilir.;
2 Osmanlı’nın ilk devrindeki olayları bilir.;
3 Devletler arası ilişkileri bilir. ;
4 İlgili devletlerin birbirine etkilerini birli ve değerlendirebilir.;
5 Kurumsal etkilemeleri tahlil edebilir.;
6 Ekonomik etkileri bilir ve tahlil debilir.;
7 Sosyo-kültürel etkileri bilir ve karşılaştırabilir. ;
8 Tüm etkileme ve etkilenme alanlarını tahlil edip sorgulayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bizans’ın son devri.
2 Yıkılışa giden süreçteki olaylar.
3 İç ve dış gelişmeler.
4 Karışıklıklar.
5 Dış çatışmalar.
6 Osmanlı’nın ortaya çıkışı.
7 Çıkış döneminin şartları.
8 Bizans ile ilişkiler.
9 Birbirini etkilemeler.
10 Osmanlı’nın kendi değer dünyası. Kendi değerleri ile Osmanlı büyüyebilir mi idi?
11 Etkilenme durumu.
12 Kültürel, ekonomik, sosyal ve kurumsal gelişmede Osmanlı kendi dinamiklerini nasıl kullandı?
13 Tezlerin tahlili.
14 Genel Değerlendirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Donald M. Nicol, Bizans’ın Son Yüzyılları, İstanbul.
M. Fuad Köprülü, Osmanlı Devletinin Kuruluşu, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 8 1 8
Arasınavlar 0 1 0
Diğer 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr