Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ ÖNASYA’DA KONUT MİMARİSİ, TAPINAK ve SARAYLAR
1 Dersin Adı: ESKİ ÖNASYA’DA KONUT MİMARİSİ, TAPINAK ve SARAYLAR
2 Dersin Kodu: ARK6117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İBRAHİM HAKAN MERT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941839/ e-mail: ihmert@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Başlangıcından itibaren konut mimarisinin gelişimi, tapınak ve saray gibi özel nitelikli yapıların ortaya çıkışının tanıtılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu coğrafyadaki konut mimarisi ile kamu yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Konu ilei ligli temel başvuru kaynaklarını bilme;
2 Önasya arkeolojisinin kronoloji ve terminolojisini bilme ;
3 Konut yapılarının ortaya çıkışını ve gelişimini anlama;
4 Saray yapılarının ortaya çıkışını ve gelişimini anlama;
5 Tapınak yapılarının ortaya çıkışını ve gelişimini anlama;
6 Önasya arkeolojisinde kentleşmenin gelişimini kavrama;
7 Önasya kentlerinin yapı ve plan özelliklerini tanıma;
8 Önasya’da Neolitik Çağ yapı plan ve özelliklerini tanıma;
9 Önasya’da Kalkolitik Çağ yapı plan ve özelliklerini tanıma;
10 Önasya’da Bronz Çağ yapı plan ve özelliklerini tanıma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş, temel başvuru kaynaklarının tanıtımı
2 Önasya Coğrafyası ve Önasya Arkeolojisinin Gelişimi
3 Önasya Arkeolojisi Terminolojisi
4 Önasya Arkeolojisi Kronolojisi
5 Paleolitik ve Mezolitik Çağlarda Önasya’da barınma
6 Neolitik Çağ köyleri
7 Neolitik Çağ yapı plan ve teknikleri
8 Kalkolitik Çağ yerleşimleri
9 Kalkolitik Çağ yapı plan ve teknikleri
10 Önasya’da Bronz Çağı kentleri
11 Sümer Kentleri
12 Akkad Kentleri
13 Asur Kentleri
14 Asur Ticaret Koloni Kentleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: S. N. Kramer, Sümerler, 2016.
S. N. Kramer, Tarih Sümer’de Başlar, 2014.
Robert Drews, Tunç Çağı'nın Sonu, 2014.
Jean Bottero, Marie-Joseph Steve, Evvel Zaman İçinde Mezopotamya, 2016.
Muazzez İlmiye Çığ, Uygarlığın Kökeni Sumerliler 1-2.
Charles Gates, Antik Kentler : Antik Yakındoğu Mısır Yunan ve Roma’da Kentsel Yaşamın Arkeolojisi, 2017.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve Sınav
Açıklama Sınavlarla sonuç odaklı bilginin hatırlanması, ödevlerle ölçme ve muhakemeye dayalı araştırma yönlerinin geliştirilmesi sağlanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK2 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK3 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK4 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK5 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK6 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK7 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK8 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK9 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
OK10 5 5 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr