Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941892/ e-mail: dsahin@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Hellenistik çağa ait grup heykellerini tanıtmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenci, Hellenistik Dönem’de yapılmış Sperlonga, Eros – Psyche, Pasquino, Laokoon gibi önemli heykel grupları hakkında bilgi sahibi olur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hellenistik Çağ Heykeltraşlığını listeleyebilme.;
2
Sperlonga Grubunu bilme;
3
Eros – Psyche Grubunu bilme.;
4
Marsiyas – İskitli Grubunu bilme.;
5
Pasquino Grubunu bilme.;
6
Laokoon Grubunu bilme.;
7
Dans Eden Satyr ve Nymphe Grubunu bilme.;
8
Uyuyan Satyr Grubunu bilme.;
9
Artemis – Iphigenie Grubunu bilme. ;
10
Arch Farnese Boğası ve Dirke Grubunu bilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanımı, amacı, içeriği, metodu ve kaynakları
2
Eros – Psyche Grubu
3
Achilleus- Penthesilea Grubu
4
Marsiyas – İskitli Grubu
5
Sperlonga Grubu
6
Pasquino grubu
7
Laokoon Grubu
8
Dionysos Dünyası
9
Dans Eden Satyr ve Nymphe
10
Uyuyan Satyr
11
Artemis Versailles Grubu
12
Artemis – Iphigenie Grubu
13
Farnese Boğası ve Dirke Grubu
14
Archaleos Kabartması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Volker Grieb, Hellenistische Demokratie. Politische Organisation Und Struktur in Freien Griechischen Poleis nach Alexander dem Großen (Stuttgart 2008). - Christoph Schmälzle, Marmor in Bewegung: Ansichten Der Laokoon-Gruppe (Stroemfeld 2006) - Demetres Damaskos, Untersuchungen zu Hellenistischen Kultbildern (Stuttgart 1999) - Christian Kunze, Der Farnesische Stier und Die Dirkegruppe Des Apollonios und Tauriskos (Berlin 1998) - Mechthild Amberger-Lahrmann, Anatomie und Physiognomie in Der Hellenistischen Plastik: Dargestellt am Pergamonaltar (Stuttgart 1996)
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
0
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
1
20
20
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
148
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,93
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU