Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞAÇLAMA ve MİMİK II
1 Dersin Adı: DOĞAÇLAMA ve MİMİK II
2 Dersin Kodu: GSO1032
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TÜLAY AKGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: tulayakgul@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıyabilmesi ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin temel oyunculuk tekniklerini uygulayabilmesi beklenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin temel oyunculuk tekniklerini uygulayabilmesi,;
2 Bedenini değişik durumlarda kullanabilmesi,;
3 Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamaları ile sınırlarla yüzleşme ve rahatlama yöntem ve tekniklerini uygulayabilmesi,;
4 Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıyabilmesi ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi;
5 Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşimi sentezleyebilmesi;
6 Hayal gücünü geliştirebilmesi,;
7 Sahnede çok boyutlu uygulayabilmesi beklenmektedir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Hayvan temrinleri Hayvan temrinleri
3 İkili hayvan temrinleri İkili hayvan temrinleri
4 Transformasyon temrinleri Transformasyon temrinleri
5 Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri
6 Birimler ve amaçlar temrinleri Birimler ve amaçlar temrinleri
7 İç aksiyon temrinleri İç aksiyon temrinleri
8 İç aksiyon temrinleri İç aksiyon temrinleri
9 Doğaçlama Doğaçlama
10 Doğaçlama Doğaçlama
11 Doğaçlama Doğaçlama
12 Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri
13 Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri
14 ödev sunumu Ödev sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • -Konstantin S. STANİSLAVSKİ “Bir Rol Yaratmak”, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1999.
• -Konstantin S. STANİSLAVSKİ, “Bir Aktör Hazırlanıyor”, Çev: Suat TAŞER, Papirüs Yayınları, İstanbul 1996.
• -Konstantin STANİSLAVSKİ, “Bir Karakter Yaratmak” Çev: Suat TAŞER, Papirüs Yayınları, İstanbul 1996.
• - Nurhan TEKEREK, Ders Notları
• - Özdemir NUTKU, “Oyunculuk Tarihi I ve II”, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2002.
• -Selda ERGÜN,“Çağdaş Doğaçlama”,Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 2003.
• -Stella ADLER, “Aktörlük Sanatı”, Çev: N. Uğur ÖZÜAYDIN, Mitos Boyut Yayınları, İst. 2007.
• - “Oyunculuk El Kitabı”, Çev: Leyla SERDAROĞLU, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1994.
-“Aktörlük Sanatı”, Stella ADLER, Çev: N. Uğur ÖZÜAYDIN, Mitos Boyut Yayınları, İst. 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları sahne çalışmaları ve teorik sınavla ölçme değerlendirme yapılır.
Açıklama öğrenci dönem boyunca sahneye çıkmak için cesaretlendirilerek öğrendiklerini uygulaması istenir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 4 4 3 3 3 3 3 0 0
OK2 4 3 3 3 4 3 4 3 4 3 0 0
OK3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0
OK4 3 3 4 3 3 3 3 4 3 3 0 0
OK5 4 4 3 3 3 4 3 3 3 3 0 0
OK6 4 4 4 3 3 3 3 4 3 3 0 0
OK7 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr