1 | Dersin Adı: | DOĞAÇLAMA ve MİMİK II |
2 | Dersin Kodu: | GSO1032 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TÜLAY AKGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | tulayakgul@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıyabilmesi ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin temel oyunculuk tekniklerini uygulayabilmesi beklenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler | Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler |
2 | Hayvan temrinleri | Hayvan temrinleri |
3 | İkili hayvan temrinleri | İkili hayvan temrinleri |
4 | Transformasyon temrinleri | Transformasyon temrinleri |
5 | Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri | Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri |
6 | Birimler ve amaçlar temrinleri | Birimler ve amaçlar temrinleri |
7 | İç aksiyon temrinleri | İç aksiyon temrinleri |
8 | İç aksiyon temrinleri | İç aksiyon temrinleri |
9 | Doğaçlama | Doğaçlama |
10 | Doğaçlama | Doğaçlama |
11 | Doğaçlama | Doğaçlama |
12 | Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri | Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri |
13 | Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri | Toplu çalışmalar Karar verme konusunda cesaretlendirme, Sorumluluk almaya yöneltme temrinleri |
14 | ödev sunumu | Ödev sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• -Konstantin S. STANİSLAVSKİ “Bir Rol Yaratmak”, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1999. • -Konstantin S. STANİSLAVSKİ, “Bir Aktör Hazırlanıyor”, Çev: Suat TAŞER, Papirüs Yayınları, İstanbul 1996. • -Konstantin STANİSLAVSKİ, “Bir Karakter Yaratmak” Çev: Suat TAŞER, Papirüs Yayınları, İstanbul 1996. • - Nurhan TEKEREK, Ders Notları • - Özdemir NUTKU, “Oyunculuk Tarihi I ve II”, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2002. • -Selda ERGÜN,“Çağdaş Doğaçlama”,Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 2003. • -Stella ADLER, “Aktörlük Sanatı”, Çev: N. Uğur ÖZÜAYDIN, Mitos Boyut Yayınları, İst. 2007. • - “Oyunculuk El Kitabı”, Çev: Leyla SERDAROĞLU, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1994. -“Aktörlük Sanatı”, Stella ADLER, Çev: N. Uğur ÖZÜAYDIN, Mitos Boyut Yayınları, İst. 2007. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | sahne çalışmaları ve teorik sınavla ölçme değerlendirme yapılır. | |
Açıklama | öğrenci dönem boyunca sahneye çıkmak için cesaretlendirilerek öğrendiklerini uygulaması istenir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 8 | 48 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |