1 | Dersin Adı: | SERAMİK TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | SRCT117 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ Mail : senanur@uludag.edu.tr Tel : 0 224 - 757 61 63 Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Seramik sanatı tarihi hakkında bilgi sahibi olmak ve dönemler ve uygarlıkların seramik örneklerini görerek tanımak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders kapsamında gösterilen görseller ve örnekler sayesinde bir seramik objenin hangi dönem ve uygarlığa ait olduğunu tespit eder. Seramik şekillendirme ve dekor tekniklerini ayırt edebilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ana başlıkları ile genel uygarlık ve sanat tarihi aşamaları. Temel kavram ve terimlerin açıklanması. | |
2 | Tarih öncesi Paleolitik, Neolitik dönem seramik özellikleri | |
3 | Tarih öncesi Kalkolitik dönem seramik özellikleri | |
4 | Tunç çağı seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları | |
5 | Asur Ticaret Kolonileri dönemi seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları | |
6 | Eski Hitit ve Hitit İmparatorluğu çağı seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları | |
7 | Geç Hitit seramikleri, özellikleri ve kullanım alanları | |
8 | Frig seramik ve cam özellikleri, kullanım alanları. Urartu seramik özellikleri, kullanım alanları. | |
9 | Lidya dönemi seramik özellikleri, kullanım alanları. | |
10 | Mısır, Minos, Miken, Helenistik dönem seramik kullanım alanları. | |
11 | Roma, Yunan seramik kullanım alanları. Bizans seramik özellikleri, kullanım alanları | |
12 | Avrupa da Porselenin doğuşu | |
13 | Meissen Porselenleri, Wedgwood porselenleri Sevres Porselenleri Höchst porselenleri, Hutschenreuther porselenleri | |
14 | Seramik sanatı hakkında tarihi bilgilendirme sonrasında görsel sunumlarıyla bilgiler pekiştirilir. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Coşkun, Y., “Cam Hamuru Fayans”, Archivum Anatolicum-Anadolu. Arşivleri, Ankara Üniversitesi DTCF Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri Dergisi (Emin Bilgiç Anı Kitabı) 3, Ankara, 1997 2- Arslan, N., Arkeolojik Kazılarda Ele Geçen Seramikler: Kronoloji ve Sosyal Yaşamın Aydınlatılması, TSE Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl: 51,Sayı: 598, Mart 2012. 3-Çam, A. Terrakotta Figürinler, Bilim, Teknik ve Endüstri Dergisi, Seramik, Sektörel: 39 Mart - Mayıs 2012. 4-Karasu, B., Türkiye’de Cam ve Cam-Seramikler, TSE Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl: 51,Sayı: 598, Mart 2012. 5-Yıldızhan, H., Antik Çağda Seramiğin Bir Yazı Aracı Olarak Kullanılması, III. Uluslararası Katılımlı Seramik, Cam, Emaye, Sır ve Boya Semineri, Eskişehir, 17-19 Ekim 2005. 6-Kırmızı Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman, 7-Siyah Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman, 8-Seramik alanında süreli yayınlar 9-Diğer ders materyalleri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %30 ara sınav , % 10 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır. | |
Açıklama | Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 16 | 64 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |