Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ Mail : senanur@uludag.edu.tr Tel : 0 224 - 757 61 63 Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
1- Verilen bilgiler doğrultusunda,hayal gücü kullanarak üç boyutlu form şekillendirmesi
2- Tasarım ve uygulama arasındaki ilişkilerin tanınarak, en uygun ve doğru şekillendirmenin yapılmasını sağlamak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Seramik Çamuru hazırlayabilir.
Plastik şekillendirme yöntemlerinden çimdikleme, çubuk, levha ve torna yöntemlerini kullanarak seramik ürünü yapabilir.
Pano tasarımları inceler ve yapabilir.
Artistik form çalışmalarını yapabilir.
Rölyef çalışması yapabilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Seramik Çamuru hazırlayabilir.;
2
Plastik şekillendirme yöntemlerinden çimdikleme, çubuk, levha ve torna yöntemlerini kullanarak seramik ürünü yapabilir.;
3
Pano tasarımları inceler ve yapabilir.;
4
Artistik form çalışmalarını yapabilir.;
5
Rölyef çalışması yapabilir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin amacını belirleme
Gerekli araç gereçlerin tanıtımı
Eskiz çalışması
2
Seramik tanımı. Tarihsel süreç içinde seramik şekillendirme tekniklerinin anlatımı
Seramik sanatçılarını tanıtmak ve eserler örnekleri göstermek.
Eskiz çalışması
3
Çimdikleme yöntemi anlatım
Çamur hazırlama, yoğurma yöntemleri.
Çimdikleme yöntemi uygulaması
4
Çubuk yöntemi anlatım
Çubuk yöntemi ile çanak yapımı
5
Neolitik dönem seramikleri
Çubuk yöntemi ile Neolitik formların verilmiş ölçülerde oluşturulması.
6
Plaka yöntemi anlatımı
Plaka yöntemi.
7
Seramik pano yapım teknikleri
Seramik panosu çalışması
8
Artistik seramik pano yapım teknikleri ve sanatçı tanıtımı
Seramik panosu çalışması.
9
Artistik seramik pano çalışması uygulayan sanatçı tanıtımı
Pano çalışmalarının kontrolü.
10
Natürmort
Doğadan çıkışlı (Natürmort) birebir uygulama çalışması
11
Natürmort
Doğadan çıkışlı (Natürmont) birebir uygulama çalışması
12
Fırınlamada dikkat edilmesi gerekenler
Fırınlama ve ilk pişirim
13
Sırlamada dikkat edilmesi gerekenler
Sırlama ve sır pişirimi
14
Dönem başında belirtilen amaçlarların dönem sonunda gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol
Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Susan PETERSON, Jan PETERSON, Çeviren Sevim ÇİZER “Seramik yapıyoruz” Karakalem Yayınları ,2009 2. Jale YILMABAŞAR , Dekor teknikleri. 3. İlgili kitaplar, dergi eskiz ve bilimsel yayınlar
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %20 ara sınav , % 20 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama
Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
4
12
48
Ödevler
1
4
4
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
97
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU