Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SERAMİK SERBERST ŞEKİLLENDİRME I
1 Dersin Adı: SERAMİK SERBERST ŞEKİLLENDİRME I
2 Dersin Kodu: SRCT255
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
Mail : senanur@uludag.edu.tr
Tel : 0 224 - 757 61 63
Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1- Verilen bilgiler doğrultusunda,hayal gücü kullanarak üç boyutlu form şekillendirmesi 2- Tasarım ve uygulama arasındaki ilişkilerin tanınarak, en uygun ve doğru şekillendirmenin yapılmasını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Seramik Çamuru hazırlayabilir. Plastik şekillendirme yöntemlerinden çimdikleme, çubuk, levha ve torna yöntemlerini kullanarak seramik ürünü yapabilir. Pano tasarımları inceler ve yapabilir. Artistik form çalışmalarını yapabilir. Rölyef çalışması yapabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Seramik Çamuru hazırlayabilir.;
2 Plastik şekillendirme yöntemlerinden çimdikleme, çubuk, levha ve torna yöntemlerini kullanarak seramik ürünü yapabilir.;
3 Pano tasarımları inceler ve yapabilir.;
4 Artistik form çalışmalarını yapabilir.;
5 Rölyef çalışması yapabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacını belirleme Gerekli araç gereçlerin tanıtımı Eskiz çalışması
2 Seramik tanımı. Tarihsel süreç içinde seramik şekillendirme tekniklerinin anlatımı Seramik sanatçılarını tanıtmak ve eserler örnekleri göstermek. Eskiz çalışması
3 Çimdikleme yöntemi anlatım Çamur hazırlama, yoğurma yöntemleri. Çimdikleme yöntemi uygulaması
4 Çubuk yöntemi anlatım Çubuk yöntemi ile çanak yapımı
5 Neolitik dönem seramikleri Çubuk yöntemi ile Neolitik formların verilmiş ölçülerde oluşturulması.
6 Plaka yöntemi anlatımı Plaka yöntemi.
7 Seramik pano yapım teknikleri Seramik panosu çalışması
8 Artistik seramik pano yapım teknikleri ve sanatçı tanıtımı Seramik panosu çalışması.
9 Artistik seramik pano çalışması uygulayan sanatçı tanıtımı Pano çalışmalarının kontrolü.
10 Natürmort Doğadan çıkışlı (Natürmort) birebir uygulama çalışması
11 Natürmort Doğadan çıkışlı (Natürmont) birebir uygulama çalışması
12 Fırınlamada dikkat edilmesi gerekenler Fırınlama ve ilk pişirim
13 Sırlamada dikkat edilmesi gerekenler Sırlama ve sır pişirimi
14 Dönem başında belirtilen amaçlarların dönem sonunda gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Susan PETERSON, Jan PETERSON, Çeviren Sevim ÇİZER
“Seramik yapıyoruz” Karakalem Yayınları ,2009
2. Jale YILMABAŞAR , Dekor teknikleri.
3. İlgili kitaplar, dergi eskiz ve bilimsel yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %20 ara sınav , % 20 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 1 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 3 1 1 5 1 5 4 1 1 5 4 4 1 1 1
OK2 1 3 1 1 5 1 5 4 1 1 5 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 5 1 5 4 1 1 5 1 1 1 1 1
OK4 1 3 1 1 5 1 4 5 1 1 5 3 3 1 1 1
OK5 1 4 1 1 4 1 5 5 1 1 5 3 3 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr