Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen öğretim elemanları.
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Öğr. Gör. Meltem Demirel Yerli Bursa Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu 0 224 261 52 05 meltemdemirel@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilere hedef yabancı dil (İngilizce)ile ilgili temel iletişim becerilerini kazandırmak. Bu amaçla ilgili dil bilgisi yapılarını, okuma-anlama, yazma ve dinleme tekniklerini konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Mesleki gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek adına yabancı kaynaklardan yaralanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı sağlama.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. Hedeflenen dilde iletişim hedefleri için gerekli becerileri ve akademik çalışmalar için gerekli altyapıyı oluşturur.;
2
Temel düzeyde dil bilgisi kazanımını sağlar. Hedef dille ilgili genel kültür bilgisini geliştirir. Günlük hayatta karşılaşılan ifadeleri kullanabilme becerisi edinir.;
3
Hedef dilde okunan temel düzeydeki metinleri anlar ve açıklar, kullanılan kelimeleri öğrenir ve aktif olarak kullanır.;
4
Hedef dilde temel düzeyde yazabilme yetkinliği kazanır. Bu doğrultuda, kısa paragraf, mail, bilgi notu vb. yazı yazabilme yeteneği edinir.;
5
Temel düzeyde dinlediğini anlama yetkinliği kazanır. Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder, sorulara cevap verir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme.
2
“to be” fiili
Yeni kişilerle tanışma/Kendini ve aile üyelerini tanıtma
Mesleklerden bahsetme
3
Sahip olunan şeylerden bahsetme
Have got/ Has got
Sahiplik bildiren ekler
“Whose” soru edatı
4
Yer/yön sorma ve yer/ yön tarif etme
Pekiştirici Okuma ve Dinleme aktivitesi
5
Nesnelerin yerlerinden bahsetme
Yer bildiren edatlar
“There is/ There are” yapısı
6
Sayılabilen sayılamayan isimler
“Some/any” “How much/ how many” kalıpları
7
Karşılaştırma cümleleri kurma,
Sıfatların karşılaştırma ve en üstünlük halleri
8
Hobiler ve boş zaman faaliyetlerinden bahsetme
Hoşlanılan/hoşlanılmayan şeylerden bahsetme
9
Davet ve önerilerde bulunma
Davet ve önerileri kabul etme/ reddetme
10
Saat sorma, zamanı söyleme
Zaman bildiren edatlar
11
Günlük rutinlerden bahsetme
Geniş zaman
12
Eylem ve durumların hangi sıklıkta gerçekleştiğinden bahsetme
Sıklık zarfları
13
Yetenek ve becerilerden bahsetme
“Can/ Can’t”
14
Konuyla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- Marathon Plus Önlisans / YDS Yayınları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. Sabit aralıklı değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
68
Toplam İş Yükü / 30 saat
2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU