Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RÖLÖVEYE GİRİŞ
1 Dersin Adı: RÖLÖVEYE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: MREZ113
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Müge AKBULUT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Müge AKBULUT
Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63
Mail: mugey@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kültür mirasımızın bir parçası olan tarihi yapılar, geçmiş kültürlerin yapı teknolojisi, yaşam kültürü hakkında ipuçları taşırlar. Bu değerlerin gelecek kuşaklara aktarılması için ilk adım belgelemedir. Bu ders sonucunda öğrencilerin tarihi bir yapının belgelenmesi ve nasıl korunacağı konusunda bilgi sahibi olmaları, günümüzde kullanılmayan yapı teknolojileri, malzeme ve stillerini anlamaya yönelik bir çaba içine girmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Meslek hayatlarında yapacakları uygulamalarda ders içerisinde gördükleri konuları göz önünde bulundurarak yapılacak müdahaleler için daha doğru kararlar vererek yapı veya eserlerin gelecek kuşaklara aktarılmasında katkı sağlarlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Koruma düşüncesinin kuramsal temeli hakkında bilgi sahibi olmak;
2 Restitüsyon ve restorasyon kavramlarını tanımlayabilmek;
3 Restorasyon Teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak;
4 Koruma kanunları hakkında bilgi sahibi olmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, amacı, yöntemi, tanımlar ve kavramlar, kuramsal yaklaşımlar.
2 Koruma Düşüncesinin kuramsal temeli hakkında bilgi verilmesi
3 Üslup Birliğine ulaşma kaygısı,Romantik Görüş kavramları
4 Tarihi Restorasyon , Çağdaş Restorasyon kavramları
5 Venedik Tüzüğünün Koruma düşüncesinin kuramsal temellerine göre irdelenmesi
6 SİT nedir? Çeşitleri nelerdir. Dünya Ve Türkiye ölçeğinde değerlendirilmesi.
7 SİT nedir? Çeşitleri nelerdir. Dünya Ve Türkiye ölçeğinde değerlendirilmesi.
8 Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması
9 Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması
10 Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması
11 Taş, ahşap ve kerpiç malzemenin restorasyon uygulamaları hakkında bilgi verilmesi
12 Tarihi yapılarda sağlamlaştırma uygulamaları hakkında bilgi verilmesi.
13 Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)
14 Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Günay, R., Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002. Sönmez, N., Osmanlı Dönemi Yapı ve Malzeme Terimleri Sözlüğü, Yapı Endüstri Merkezi Yayını, İstanbul, 1997. Tayla, H., Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları (2 Cilt), Türkiye Anıt Çevre T. Değ. Kor. Vakfı, İstanbul, 2007. Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayınları, İstanbul, 2002. Uluengin, F., Uluengin B. ve Uluengin M. B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, YEM Yayınları, İstanbul, 2001
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir.
Açıklama Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 14 28
Projeler 1 14 14
Arazi Çalışmaları 2 14 28
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,87
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 5 5 4 1 2 4 4 4 5 5 5 5
OK2 5 4 4 4 4 2 1 4 4 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 4 1 1 5 5 4 5 4 4 4
OK4 5 5 4 5 4 2 1 4 5 5 4 5 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr