1 | Dersin Adı: | RÖLÖVEYE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | MREZ113 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Müge AKBULUT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Müge AKBULUT Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63 Mail: mugey@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kültür mirasımızın bir parçası olan tarihi yapılar, geçmiş kültürlerin yapı teknolojisi, yaşam kültürü hakkında ipuçları taşırlar. Bu değerlerin gelecek kuşaklara aktarılması için ilk adım belgelemedir. Bu ders sonucunda öğrencilerin tarihi bir yapının belgelenmesi ve nasıl korunacağı konusunda bilgi sahibi olmaları, günümüzde kullanılmayan yapı teknolojileri, malzeme ve stillerini anlamaya yönelik bir çaba içine girmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Meslek hayatlarında yapacakları uygulamalarda ders içerisinde gördükleri konuları göz önünde bulundurarak yapılacak müdahaleler için daha doğru kararlar vererek yapı veya eserlerin gelecek kuşaklara aktarılmasında katkı sağlarlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, amacı, yöntemi, tanımlar ve kavramlar, kuramsal yaklaşımlar. | |
2 | Koruma Düşüncesinin kuramsal temeli hakkında bilgi verilmesi | |
3 | Üslup Birliğine ulaşma kaygısı,Romantik Görüş kavramları | |
4 | Tarihi Restorasyon , Çağdaş Restorasyon kavramları | |
5 | Venedik Tüzüğünün Koruma düşüncesinin kuramsal temellerine göre irdelenmesi | |
6 | SİT nedir? Çeşitleri nelerdir. Dünya Ve Türkiye ölçeğinde değerlendirilmesi. | |
7 | SİT nedir? Çeşitleri nelerdir. Dünya Ve Türkiye ölçeğinde değerlendirilmesi. | |
8 | Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması | |
9 | Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması | |
10 | Restorasyon Teknikleri; Renovasyon,reintegrasyon,rekonstrüksiyon,rehabilitasyon,liberasyon,moving kavramlarının ele alınması | |
11 | Taş, ahşap ve kerpiç malzemenin restorasyon uygulamaları hakkında bilgi verilmesi | |
12 | Tarihi yapılarda sağlamlaştırma uygulamaları hakkında bilgi verilmesi. | |
13 | Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme) | |
14 | Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Günay, R., Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002. Sönmez, N., Osmanlı Dönemi Yapı ve Malzeme Terimleri Sözlüğü, Yapı Endüstri Merkezi Yayını, İstanbul, 1997. Tayla, H., Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları (2 Cilt), Türkiye Anıt Çevre T. Değ. Kor. Vakfı, İstanbul, 2007. Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayınları, İstanbul, 2002. Uluengin, F., Uluengin B. ve Uluengin M. B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, YEM Yayınları, İstanbul, 2001 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 14 | 28 |
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 14 | 28 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |