1 | Dersin Adı: | MÜZECİLİK |
2 | Dersin Kodu: | MRES213 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ Mail : senanur@uludag.edu.tr Tel : 0 224 - 757 61 63 Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eski eser bilincinin oluşturulması, çağdaş müzecilik , belgeleme ve belgeleme yöntemleri, eserlerin koruma ve bakımlarına ilişkin bilgilerin aktarılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | 1- Yüzey araştırmalarında elde edilen verileri değerlendirebilir 2- Taşınır ve/ veya taşınmaz eserlerin envanterlerinin hazırlayabilir 3- Müze çeşitleri, müzenin fonksiyonları ve bir müze binasında bulunması gereken birimleri bilir 4- Müze görevlisinin, müze içinde ve müze dışındaki görevlerini bilir 5- Sektörel güçlüklere hazırlanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Müze Nedir ? Dünyada ve Türkiye’de müzeciliğin tarihçesi. | |
2 | Müze çeşitleri. | |
3 | Müzenin Fonksiyonları. Müzede Bulunması Gereken Birimler | |
4 | Müzelerin İşleyişleri ve Müze Görevlilerinin Çalışma Alanları | |
5 | Eserin Müzeye Geliş Yolları. Envanter Nedir ? Çeşitleri. | |
6 | Örnek Envanter Fişi Düzenlenmesi. | |
7 | Eserlerin Müzede Sergilenmesi. Çağdaş Müzecilik Anlayışı. | |
8 | Eserlerin Müzede Sergilenmesi. Çağdaş Müzecilik Anlayışı. | |
9 | Depolama ve Uygun Koşullarda Eserlerin Saklanması | |
10 | Eserlerlerin Bozulmalarına Neden Olabilecek Etkenler | |
11 | Arkeoloji Nedir ? | |
12 | Yüzey Araştırmaları | |
13 | Kazı Sistemleri. | |
14 | Belgeleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• 1. Sevin, Veli, Arkeolojik Kazı Sistemi, İstanbul,1995. • 2. Yücel, Erdem, Türkiye’de Müzecilik, İstanbul,1999. • 3.,Eski Eser Tanımı ve Kaçakçılığının Önlenmesi Semineri Notları, T.C. Kültür Bakanlığı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Başkanlığı, Ankara 1989. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla 40 puanlık 1 vize ve 60 puanlık 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 0 | 2 | 2 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |