Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GASTRONOMİ ve TURİST REHBERLİĞİ
1 Dersin Adı: GASTRONOMİ ve TURİST REHBERLİĞİ
2 Dersin Kodu:
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi:
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta):
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL DEMİR AKGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Betül DEMİR AKGÜL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Betül DEMİR AKGÜL
Tel: 0 224 757 6163
Mail: betuldemir@uludag.edu.tr
İznik Meslek Yüksekokulu
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Turist rehberleri adaylarının gezilen bölgenin veya ülkenin yemek kültürünün bilmesinin yanı sıra, yemeklerin nasıl hazırlandığı ve ne tür malzemelerin kullanıldığının aktarılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler yurt içi gastronomi turları ve rotaları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.;
2 Turizm ve gastronomi alanındaki bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.;
3 Gastronomi tur rotaları hakkında bilgi sahibi olur;
4 Gastronomi turlarında rehberlik yapmanın önemini anlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Creating gastronomy tour routes in our country Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
2 Bölgesel Kalkınma Aracı Olarak Turizm Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
3 Kitle Turizminden Alternatif Turizme Geçiş ve Özel İlgi Turizmi Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
4 Turizm türleri ve kalkınmaya etkileri Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
5 Kültürün Turizm Odaklı Kalkınmadaki Rolü Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
6 Turizm odaklı kalkınmada kültür ve yerel kültür Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
7 Turizm odaklı kalkınmada kullanılan kültür varlıkları Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
8 Yerel kültür varlığı olarak gastronominin tarihsel gelişimi ve kültür varlığı olarak turizm amaçlı kullanımı Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
9 Gastronomi Turizminin tanımı ve kapsamı Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
10 Gastronomi turizmi gelişmişlik göstergeleri Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
11 Coğrafi işaretler Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
12 Gastronomi tur rotaları Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
13 Gastronomi tur rotaları Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
14 Gastronomi tur rotaları Ülkemizde gastronomi tur rotaları oluşturmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ESER, Seçkin vd. Turist Rehberliği . Ankara: Detay Yayıncılık, 2018.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin ölçme ve değerlendirmesi için 1 ara sınav, 1 yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavın yarıyıl/yıl sonu ham başarı notuna etkisi, toplamda % 40 olup, Yarıyıl/yıl sonu sınavının ham başarı notuna etkisi ise % 60’tır.
Açıklama Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 4 2 1 3 3 4 1 1 1 1 2 2 1 1 2
OK2 1 2 2 2 4 3 4 3 4 3 2 3 3 1 3 2
OK3 5 2 2 1 3 3 5 1 1 0 1 1 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 3 2 2 2 1 2 1 1 1 3 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr