Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MESLEKİ YABANCI DİL III (İNGİLİZCE)
1 Dersin Adı: MESLEKİ YABANCI DİL III (İNGİLİZCE)
2 Dersin Kodu: TRBZ211
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMEL ADAMIŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: DOÇ.DR. Emel Adamış
emeladamis@uludag.edu.tr
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
emeladamis@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Turizm Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin, İngilizce'de alanı ile ilgili mesleki terimlerin bilincinde olması, iş ortamında kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi ve turizm faaliyetlerinde yabancı dil kullanımı konusunda gelişmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, İngilizce'de alanı ile ilgili mesleki terimlerin bilincinde olur ve iş ortamında kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerini geliştirirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Turizm ve seyahat ile ilgili konu ve terminolojik terimleri anlayıp kullanabilme;
2 Turizm sektörü ile ilgili okuduğu yazılı kaynakları anlayıp yorumlayabilme;
3 Mesleki alanı ile ilgili yabancı dilde orta düzey terimleri öğrenip kullanabilme;
4 Yabancı dilde orta düzeyde dil bilgisi kurallarını öğrenip kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 What is tourism? : The customer is always right – Facts and statistics on your country – Three jobs – Tourism: the biggest business in the world – Careers questionnaire, job skills – Country fact sheet – Describing job skills, Describing job routines – Adjectives for job skills, industry sectors Turizm nedir? : Müşteri her zaman haklıdır – Ülkenizin gerçekleri ve istatistikler – Üç farklı meslek – Turizm: Dünyanın en büyük işi – Meslek anketi , iş becerileri – İş becerilerini tanımlama, iş rutinini tanımlama – İş becerileri ile ilgili sıfatlar, sanayi sektörleri Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
2 World destinations: Different destinations-different customs – Country/region fact sheet, brochure, presentation – Where do tourists go?, favourite places – Where do tourists come from? – The biggest spenders and the biggest earners, describing a destination – Describing resources and features – Tourism features and attractions Dünyadaki destinasyonlar: Farklı destinasyonlar-farklı gelenekler – Ülke/bölge ile ilgili bilgiler, broşür, sunum – En çok tercih edilen yerler – En çok kazananlar ve en çok harcayanlar, bir destinasyonu tanımlama – Kaynakları ve özellikleri tanımlama – Turizm özellikleri ve atraksiyonları Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
3 Tour operators: The personal touch – Tour operators in your country – Why choose a package holiday, The ‘Peace in Burma’ tour – The role of tour operators, an inclusive tour – Talking to tour operators, designing a package tour – A web page for a package tour, describing local tour operations – Asking questions, prepositions of time – Tour operations Tur operatörleri: Ülkenizdeki tur operatörleri – Neden tatil paketi tercih edilmeli, ‘Burma’da barış’ turu – Tur operatörlerinin rolü, her şey dahil tur – Tur operatörleri ile konuşma, paket tur tasarlama – Paket tur web sayfası, yerel tur operasyonlarını tanımlama – Soru sorma, zaman gösteren edatlar – Seyahat etme nedenleri Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
4 Tourist motivations: Old and new tourism – Reasons for travel and money spent on travel, passenger survey, interview with e Kenyan tour operator – Why do people travel, the changing face of tourism – Changes in tourist motivation – Old and new tourism in your country or region – Talking about reason, describing trends – Reasons for travel Turist motivasyonları: Eski ve yeni turizm – Seyahat etme para harcama nedenleri, yolcu anketi, bir Kenya tur operatörü ile röportaj – İnsanlar niçin seyahat eder, turizmin değişen yüzü – Turist motivasyonlarındaki değişiklikler Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
5 Travel agencies : Identifying needs – Local travel agency evaluation – All in a day’s work, a new customer, presenting a product – The sales process, the impact of the Internet – Investigating a client’s needs, suggesting alternatives and making a recommendation – A report on a travel agency – ‘Open’ and ‘Closed’ questions, suggestions and advice –Sales terms Seyahat acenteleri: İhtiyaçları belirleme – Yerel seyahat acentesi değerlendirmesi – Hepsi bir günde çalışması, yeni bir müşteri, bir ürünü sunmak – Satış süreci, İnternetin etkisi – Müşterinin ihtiyaçlarını belirlemek, alternatif sunmak ve tavsiyede bulunmak – Bir seyahat acentesi ile ilgili rapor – ‘Açık’ ve ‘kapalı’ sorular, Öneride bulunma – Satış şartları Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
6 Transport in tourism: Cruise ship – Exceeding expectations – Transport in your country – Transport systems and cable cars in San Francisco, a cruise ship worker – San Francisco transport timetables and schedules – What is most important for tourists when travelling?, timetable information – Comparing things, describing a timetable – Transport words, adjectives describing transport Turizm taşımacılığı: Yolcu gemisi – Beklentileri aşmak – Ülkenizde taşımacılık – San Francisco’da taşıma sistemleri ve teleferik, bir yolcu gemisi çalışanı – Seyahat ederken bir turist için en önemli şey nedir – zaman çizelgesi bilgisi – Karşılaştırma yapma – Taşımacılık ile ilgili kavramlar Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
7 Accomodation: Smile on the phone – Local accomodation – A place to stay, taking a reservation by telephone – Giving information about hotels, unusual accomodation, taking a telephone booking – Locak accomodation – Describing location – Types of accomodation, services and facilities, describing accomodation adjectives and nouns Konaklama: Telefonda gülümseme – Yerel konaklama – Kalacak yer, telefonla rezervasyon alam – Otel hakkında bilgi verme, olağandışı konaklama, telefonla rezervasyon – Lokasyon tanımlama – Konaklama türleri, Servis ve imkanlar Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
8 Ara sınav Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
9 Marketing and promotion: Learn from customers – Local tourism promotion – Analysing your product, promotion in tourism – What is marketing?, promotional campaign news – Comparative-superlatives – Marketing terminology, the language of advertising Pazarlama ve Tanıtım: Müşterilerden öğrenme – Yerel turizm tanıtımı – Ürün analizi, turizm tanıtımı – Pazarlama nedir, tanıtım teknikleri – SWOT nedir, bir kampanyayı sunmak – İlanlar, tanıtım kampanyası haberleri – Sıfatın dereceleri – Pazarlama terminolojisi, reklam dili Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
10 The airline industry: Questionnaire tactics – Carbon offset schemes and blacklists – The ups and downs of flying, low-cost or traditional? – Tourism and air-travel, revolution in the skies – The air travel route map – Producing a questionnaire – ‘Like’ or ‘dislike’, asking questions politely – Airport names and codes Havacılık endüstrisi: Anket taktikleri – Karbon ofset şemaları ve kara listeler – Uçak yolculuğundaki değişiklikler – Turizm ve uçak seyahati, göklerde devrim – Anket formu oluşturma – Kibarca soru sorma – Havaalanı isimleri ve kodları Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
11 Holidays with a difference: Ability and suitability – Cultural tips – At the trade fair, interview with a mountaineer – The Karakoram Experience, Cultural difference – Tourist types and holiday types – Cultural tips – Asking and talking about experience, describing service provision – Different holiday types Farklı tatiller: Yetenek ve liyakat – Ticaret fuarı, bir dağcı ile röportaj – Karakurum deneyimi, kültürel farklılıklar – Antarctica üzerine sorular, turist tipleri ve tatil türleri – Kültürel ipuçları – Deneyim hakkında soru sorma ve konuşma, servis provizyonunu tanımlama Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
12 Reservations and sales: Local use of GDSs – Taking a booking, the origins of CRSs, handing over tickets – Holiday bookings-getting the right information, computer reservation systems, abbreviations and codes, the small print – Confirming a booking – ‘If’ – Reservation systemsfor tourism Rezervasyon ve satış: Yerel Global Dağıtın Sistemi (GDS) kullanımı – Rezervasyon alma, Bilgisayarla Rezervasyon Sisteminin (CRS) kaynağı , bilet verme – Tatil rezervasyonu yapma-doğru bilgi alma, Bilgisayarla rezervasyon yapma, kısaltmalar ve kodlar – Rezervasyon onayı – Koşul cümleleri – Turizm rezervasyon sistemleri Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
13 Airport departures: Care or control? – Your nearest airport – An airport worker, two airport dialogues – Working in airports, air passenger rights – The check-in and information desks – Airport fact file – Responding politely to questions and requests, giving orders and stopping people doing something – Airport facilities and services, airport language Havaalanından hareket: Dikkat veya kontrol – En yakın havaalanı – Bir havaalanı çalışanı, İki farklı havaalanı konuşması – Havaalanında çalışma, havayolu yolcusunun hakları – Check-in ve danışma masaları, kontrol – Sorulara ve taleplere kibarca cevap verme – Havaalanı imkanları ve hizmetleri, havaalanı dili Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
14 Genel tekrar Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- OXFORD-ENGLISH FOR CAREERS 1
2- Eastwood, John, 2006. Oxford Practice Grammar (intermediate), OUP.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu dersindeki başarısı hakkında karar vermek amacıyla 40 puanlık 1 vize ve 60 puanlık 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 6 84
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr