Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
What is tourism? : The customer is always right – Facts and statistics on your country – Three jobs – Tourism: the biggest business in the world – Careers questionnaire, job skills – Country fact sheet – Describing job skills, Describing job routines – Adjectives for job skills, industry sectors
Turizm nedir? : Müşteri her zaman haklıdır – Ülkenizin gerçekleri ve istatistikler – Üç farklı meslek – Turizm: Dünyanın en büyük işi – Meslek anketi , iş becerileri – İş becerilerini tanımlama, iş rutinini tanımlama – İş becerileri ile ilgili sıfatlar, sanayi sektörleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
2 |
World destinations: Different destinations-different customs – Country/region fact sheet, brochure, presentation – Where do tourists go?, favourite places – Where do tourists come from? – The biggest spenders and the biggest earners, describing a destination – Describing resources and features – Tourism features and attractions
Dünyadaki destinasyonlar: Farklı destinasyonlar-farklı gelenekler – Ülke/bölge ile ilgili bilgiler, broşür, sunum – En çok tercih edilen yerler – En çok kazananlar ve en çok harcayanlar, bir destinasyonu tanımlama – Kaynakları ve özellikleri tanımlama – Turizm özellikleri ve atraksiyonları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
3 |
Tour operators: The personal touch – Tour operators in your country – Why choose a package holiday, The ‘Peace in Burma’ tour – The role of tour operators, an inclusive tour – Talking to tour operators, designing a package tour – A web page for a package tour, describing local tour operations – Asking questions, prepositions of time – Tour operations
Tur operatörleri: Ülkenizdeki tur operatörleri – Neden tatil paketi tercih edilmeli, ‘Burma’da barış’ turu – Tur operatörlerinin rolü, her şey dahil tur – Tur operatörleri ile konuşma, paket tur tasarlama – Paket tur web sayfası, yerel tur operasyonlarını tanımlama – Soru sorma, zaman gösteren edatlar – Seyahat etme nedenleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
4 |
Tourist motivations: Old and new tourism – Reasons for travel and money spent on travel, passenger survey, interview with e Kenyan tour operator – Why do people travel, the changing face of tourism – Changes in tourist motivation – Old and new tourism in your country or region – Talking about reason, describing trends – Reasons for travel
Turist motivasyonları: Eski ve yeni turizm – Seyahat etme para harcama nedenleri, yolcu anketi, bir Kenya tur operatörü ile röportaj – İnsanlar niçin seyahat eder, turizmin değişen yüzü – Turist motivasyonlarındaki değişiklikler |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
5 |
Travel agencies : Identifying needs – Local travel agency evaluation – All in a day’s work, a new customer, presenting a product – The sales process, the impact of the Internet – Investigating a client’s needs, suggesting alternatives and making a recommendation – A report on a travel agency – ‘Open’ and ‘Closed’ questions, suggestions and advice –Sales terms
Seyahat acenteleri: İhtiyaçları belirleme – Yerel seyahat acentesi değerlendirmesi – Hepsi bir günde çalışması, yeni bir müşteri, bir ürünü sunmak – Satış süreci, İnternetin etkisi – Müşterinin ihtiyaçlarını belirlemek, alternatif sunmak ve tavsiyede bulunmak – Bir seyahat acentesi ile ilgili rapor – ‘Açık’ ve ‘kapalı’ sorular, Öneride bulunma – Satış şartları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
6 |
Transport in tourism: Cruise ship – Exceeding expectations – Transport in your country – Transport systems and cable cars in San Francisco, a cruise ship worker – San Francisco transport timetables and schedules – What is most important for tourists when travelling?, timetable information – Comparing things, describing a timetable – Transport words, adjectives describing transport
Turizm taşımacılığı: Yolcu gemisi – Beklentileri aşmak – Ülkenizde taşımacılık – San Francisco’da taşıma sistemleri ve teleferik, bir yolcu gemisi çalışanı – Seyahat ederken bir turist için en önemli şey nedir – zaman çizelgesi bilgisi – Karşılaştırma yapma – Taşımacılık ile ilgili kavramlar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
7 |
Accomodation: Smile on the phone – Local accomodation – A place to stay, taking a reservation by telephone – Giving information about hotels, unusual accomodation, taking a telephone booking – Locak accomodation – Describing location – Types of accomodation, services and facilities, describing accomodation adjectives and nouns
Konaklama: Telefonda gülümseme – Yerel konaklama – Kalacak yer, telefonla rezervasyon alam – Otel hakkında bilgi verme, olağandışı konaklama, telefonla rezervasyon – Lokasyon tanımlama – Konaklama türleri, Servis ve imkanlar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
8 |
Ara sınav |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
9 |
Marketing and promotion: Learn from customers – Local tourism promotion – Analysing your product, promotion in tourism – What is marketing?, promotional campaign news – Comparative-superlatives – Marketing terminology, the language of advertising
Pazarlama ve Tanıtım: Müşterilerden öğrenme – Yerel turizm tanıtımı – Ürün analizi, turizm tanıtımı – Pazarlama nedir, tanıtım teknikleri – SWOT nedir, bir kampanyayı sunmak – İlanlar, tanıtım kampanyası haberleri – Sıfatın dereceleri – Pazarlama terminolojisi, reklam dili |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
10 |
The airline industry: Questionnaire tactics – Carbon offset schemes and blacklists – The ups and downs of flying, low-cost or traditional? – Tourism and air-travel, revolution in the skies – The air travel route map – Producing a questionnaire – ‘Like’ or ‘dislike’, asking questions politely – Airport names and codes
Havacılık endüstrisi: Anket taktikleri – Karbon ofset şemaları ve kara listeler – Uçak yolculuğundaki değişiklikler – Turizm ve uçak seyahati, göklerde devrim – Anket formu oluşturma – Kibarca soru sorma – Havaalanı isimleri ve kodları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
11 |
Holidays with a difference: Ability and suitability – Cultural tips – At the trade fair, interview with a mountaineer – The Karakoram Experience, Cultural difference – Tourist types and holiday types – Cultural tips – Asking and talking about experience, describing service provision – Different holiday types
Farklı tatiller: Yetenek ve liyakat – Ticaret fuarı, bir dağcı ile röportaj – Karakurum deneyimi, kültürel farklılıklar – Antarctica üzerine sorular, turist tipleri ve tatil türleri – Kültürel ipuçları – Deneyim hakkında soru sorma ve konuşma, servis provizyonunu tanımlama |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
12 |
Reservations and sales: Local use of GDSs – Taking a booking, the origins of CRSs, handing over tickets – Holiday bookings-getting the right information, computer reservation systems, abbreviations and codes, the small print – Confirming a booking – ‘If’ – Reservation systemsfor tourism
Rezervasyon ve satış: Yerel Global Dağıtın Sistemi (GDS) kullanımı – Rezervasyon alma, Bilgisayarla Rezervasyon Sisteminin (CRS) kaynağı , bilet verme – Tatil rezervasyonu yapma-doğru bilgi alma, Bilgisayarla rezervasyon yapma, kısaltmalar ve kodlar – Rezervasyon onayı – Koşul cümleleri – Turizm rezervasyon sistemleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
13 |
Airport departures: Care or control? – Your nearest airport – An airport worker, two airport dialogues – Working in airports, air passenger rights – The check-in and information desks – Airport fact file – Responding politely to questions and requests, giving orders and stopping people doing something – Airport facilities and services, airport language
Havaalanından hareket: Dikkat veya kontrol – En yakın havaalanı – Bir havaalanı çalışanı, İki farklı havaalanı konuşması – Havaalanında çalışma, havayolu yolcusunun hakları – Check-in ve danışma masaları, kontrol – Sorulara ve taleplere kibarca cevap verme – Havaalanı imkanları ve hizmetleri, havaalanı dili |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
14 |
Genel tekrar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |