Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ING5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞEGÜL AMANDA YEŞİLBURSA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Amanda Yeşilbursa
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi B Blok
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Ofis 207
Tel: (0224) 294 2196
Email: ayesilbursa@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere İngilizce öğretimi alanında nitel araştırma tasarımının temel ilkeleri ve veri toplama prosedürleri hakkında bilgi vermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler kendi eğitim öğretim bağlamındaki durumlarını açıklamak üzere uygun araştırma teknikleri kullanabilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Nitel araştırma özelliklerini açıklayabilme;
2 Yabancı dil öğretiminde nitel araştırmanın değerini takdir etme;
3 Anlatı araştırmasının ilkelerini açıklama;
4 Vaka çalışması araştırmasının ilkelerini açıklama;
5 Etnografik araştırmanın ilkelerini açıklamak;
6 Eylem araştırmanın ilkelerini açıklamak;
7 Farklı nitel araştırma desenlerle hazırlanan makaleleri dijital veritabanlarını kullanarak bulma;
8 Nitel bir araştırma makalesini değerlendirme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Nitel araştırmaya giriş
2 Anlatıma dayalı araştırma
3 Durum çalışması
4 Etnografik çalışmaları
5 Eylem araştırması
6 Gözlem
7 Görüşme
8 Açık-uçlu soruları
9 İçebakışsal teknikleri
10 Söylem çözümlemesi
11 Nitel araştırma çalışmalarında etik unsurları
12 Nitel rapor yazımı 1
13 Nitel rapor yazımı 2
14 Makale tartışma grupları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Heigham, J. & Croker, R. (2009). Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction. Palgrave Macmillan. 10.1057/9780230239517
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 100
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Devamlı değerlendirme, performansa dayalı değerlendirme
Açıklama Öğrenciler dönem boyunca gösterdikleri derse katılımı ve ödevlerine göre degerlendirilecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 4 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK2 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK3 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK4 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK5 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK6 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK7 5 3 1 1 5 5 5 5 1 1 5 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr