1 | Dersin Adı: | MEDICAL ENGLISH – V (OCCUPATIONAL TOPICS IN FOREIGN LANGUAGE) |
2 | Dersin Kodu: | TIPİS3019 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. NESLİHAN ÖNDER ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Dr. Neslihan ÖNDER ÖZDEMİR neslionder@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | Yok |
19 | Dersin Amacı | Tıp alanına özgü güncel ders materyalleri ve tıbbi makaleler kullanarak İngilizcede dört ana beceri olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini tıp öğrencilerine kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tıpla ilgili İngilizce bir metni doğru biçimde anlayıp yorumlamak. Tıpla ilgili İngilizce bir metni okurken okuma stratejilerini kullanabilmek. Tıpla ilgili İngilizce en sık karşılaşılan kelime ve terimleri anlayıp kullanabilmek. Tıpla ilgili konuları Tıbbi İngilizceyi kullanarak tartışabilmek. İngilizce kelime öğrenme stratejilerini kullanabilmek. Genel İngilizce ve Tıbbi İngilizce arasındaki farkları tanıyabilmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Healthcare in Turkey: from laggard to leader (British Medical Journal, 2011) | |
2 | Hedef tıbbi akademik kelimelerin öğrenimi Tıbbi makale: What British women know about cervical cancer symptoms and risk factors? (European Journal of Cancer) | |
3 | Akademik okuma Lung cancer: a global scourge (LANCET) | |
4 | A milestone in the response to non-communicable diseases | |
5 | America’s cancer care crisis-LANCET | |
6 | Cardiovascular health for all | |
7 | Health-care workers with HIV: free to work again | |
8 | Syria: the neglected health crisis deepens | |
9 | Lung cancer: a global scourge | |
10 | The lethal burden of drug overdose | |
11 | 2015 yılında yayınlanacak Tıbbi makale | |
12 | 2015 yılında yayınlanacak Tıbbi makale | |
13 | 2015 yılında yayınlanacak Tıbbi makale | |
14 | 2015 yılında yayınlanacak Tıbbi makale |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Akademik dergilerin etki faktörlerini göz önünde bulundurarak Uludağ Üniversitesi’nin üye olduğu akademik dergiler: The New England Journal of Medicine Lancet Journal of Medical American Association (JAMA) British Medical Journal (BMJ) European Journal of Cancer 2) Derste işlenen makalelerde geçen kelimelerin anlamları ve kullanıldıkları bağlamları açıklayan ders notu Web siteleri: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ http://www.sciencedaily.com/ Sözlükler: 1) Dorland’s illustrated medical dictionary (31st edition): Saunders, Elsevier: USA. 2) Longman Dictionary of Contemporary English (5th edition) 3) Kocaturk, U. (2005). Açıklamalı Tıp Terimleri Sözlüğü. Yenisehir: Ankara |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | 1 vize ve 1 final sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 14 | 28 |
Ödevler | 0 | 14 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |