Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİK
1 Dersin Adı: FİZİK
2 Dersin Kodu: FZK1085
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA KOÇAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Fatma KOÇAK
e-mail:fkocak@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 29 41 710
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen
Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü 16059 Görükle
Kampüsü Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciye, analitik düşünme becerisi kazandırarak karşılaştığı problemi tanımlamasına, probleme ait çözüm yolları geliştirmesine ve sonuca ulaşmasına yardımcı olacak beceriyi geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçme ve birim sistemlerini öğrenir;
2 Vektör ve skaler nicelikler hakkında bilgi sahibi olur;
3 Newton hareket yasalarını (1. ve 3.), bir kuvvetin momenti ve uygulamalarını öğrenir;
4 Newton’un 2. Yasası ve uygulamalarını öğrenir, problem çözmede kullanır;
5 Bir boyuttaki hareket kanunlarını öğrenir ve bunları problem çözmede kullanır;
6 İki boyuttaki hareket kanunlarını öğrenir ve bunları problem çözmede kullanır;
7 İş, enerji ve güç, potansiyel enerji ve enerji korunumunu kullanarak fizik problemlerini çözer;
8 Lineer momentum ve çarpışmalar konusunu öğrenir;
9 Sabit bir eksen etrafında katı cisim dönmesi, dönme hareketini öğrenir;
10 Açısal momentum ve tork kavramlarını öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Uzunluk, kütle ve zaman standartları, Boyut analizi, Birimlerin dönüşümü Rehberli Problem Çözümü
2 Vektörler, Koordinat sistemleri, Vektör ve skaler nicelikler, Vektörlerin bazı özellikleri, Vektör bileşenleri ve birim vektörler
3 Hareket yasaları, Kuvvet kavramı, Newton’un birinci yasası ve eylemsiz sistemler, Kütle, Newton’un ikinci yasası, Yerçekimi kuvveti ve ağırlık, Newton’un üçüncü yasası, Newton yasalarının bazı uygulamaları, Sürtünme kuvveti
4 Bir boyutta hareket, Konum, Hız, Anlık hız, İvme, Hareket diyagramları, Bir boyutta sabit ivmeli hareket, Serbest düşen cisimler, Kinematik denklemlerin matematiksel hesapla türetilmesi
5 İki boyutta hareket Konum, hız ve ivme vektörleri, İki boyutta sabit ivmeli hareket, Eğik atış, Düzgün dairesel hareket, Teğetsel ve radyal ivme, Bağıl hız ve bağıl ivme
6 Dairesel hareket ve Newton yasalarının diğer uygulamaları, Newton’un ikinci yasasının, düzgün dairesel harekete uygulanması, İvmeli sistemlerde düzgün olmayan dairesel hareket
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Enerji ve enerji transferi, Sabit kuvvetin yaptığı iş, Değişen kuvvetin yaptığı iş, Kinetik enerji ve iş-kinetik enerji teoremi, enerji korunumu
9 Potansiyel enerji, Bir Sistemin Potansiyel enerjisi, Mekanik enerji korunumu Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler, Korunumsuz kuvvetler için mekanik enerji değişimi, Korunumlu kuvvetlerle potansiyel enerji arasında bağıntı, Enerji diyagramı
10 İmpuls ve momentum, Çizgisel momentum ve çarpışmalar, Çizgisel momentum korunumu, Bir boyutta çarpışmalar
11 İki boyutta çarpışmalar, Kütle merkezi Parçacıklar sisteminin hareketi, Roket hareketi
12 Katı cismin sabit eksen etrafında dönmesi, Eylemsizlik Momentleri, Paralel Eksenler Teoremi, Dik Eksenler Teoremi
13 Açısal Momentum ve Açısal Momentumun Korunumu, Tork, Tork ve Açısal İvme Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
14 Genel Tekrar ve Problem Çözümleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. David Halliday, Robert Resnick, (2008). “ FiziğinTemelleri”, Wiley.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007) “Üniversite Fiziği”, Pearson Education Yayıncılık.
3. Raymond A. Serway, John W., (1995). “Fen ve Mühendislik için Fizik”, Palme Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 3 39
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 13 1 13
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,13
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 3 2 2 3 2 2 4 2 3 3 2 2 0
OK2 3 3 2 3 2 3 3 3 2 3 4 2 0
OK3 5 5 4 3 2 5 3 4 3 3 3 2 0
OK4 5 5 5 5 3 2 5 3 5 3 4 4 0
OK5 5 5 5 3 2 5 3 4 3 4 5 2 0
OK6 5 5 5 4 2 4 5 3 2 3 5 3 0
OK7 5 5 5 3 2 3 3 3 2 3 3 3 0
OK8 4 4 4 3 2 2 3 3 2 3 4 4 0
OK9 4 4 4 3 2 3 3 2 2 4 3 4 0
OK10 4 4 4 3 2 4 3 4 3 3 5 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr