Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16240 0.224.2941837/ e-mail: reyhansahin@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Anadolu’da seramik sanatının doğuşunu ve demir çağına kadar olan gelişimini ana hatlarıyla aktarmaktır
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
: Prehistorik Çağ seramiği (Neolitik Dönem’den-Bronz Çağı’na kadar) terminolojisi, yapım teknikleri, tarihleme kriterleri, çömlekçi çarkının icadı konusunda temel bilgiler verilerek öğrencinin prehistorik çağ seramiğine doğru bir biçimde yaklaşımı sağlanacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bir bilgi kaynağı olarak seramiğin değerlendirilmesi;
2
Prehistorik seramikte temel tarihlendirme kriterleri;
3
Belgelendirme esasları;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Prehistorik Çağ Seramik Terminolojisi. Seramiğin kültür tarihindeki rolü.
2
Seramik yapım teknikleri
3
Seramik klasifikasyon yöntemleri
4
Neolitik çağ örnekleri: Çatalhöyük monokrom mallar
- Kunze, E., Die neolithische Keramik. - Podzuweit,C., Trojanische Gefaessformen der Frühbronzezeit in Anatolien, der Aegaeis und angrenzenden Gebieten : ein Beitrag zur vergleichenden Stratigraphie, 1979. - Abay, E., Die Keramik der Frühbronzezeit in Anatolien mit "Syrischen Affinitaeten", 1997. - Ortmann, W., Die Keramik der frühen Bronzezeit aus Inneranatolien, 1963.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
2
5
10
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
15
15
Toplam İş Yükü
135
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,17
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU