| 1 |
Dersin Adı: |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
| 2 |
Dersin Kodu: |
FLS0511 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. A. Kadir Çüçen, Prof. Dr. Mıhsin YILMAZ |
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
metinbecermen@yahoo.com; kadir@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941826 |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Çağımız problemlerine filozofların nasıl yaklaştığı ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, çağdaş felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış |
|
| 2 |
Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış |
|
| 3 |
Wittgenstein’ın ikinci dönem dil görüşü ve etkileri |
|
| 4 |
Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı |
|
| 5 |
Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı |
|
| 6 |
Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş |
|
| 7 |
Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş |
|
| 8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
| 9 |
Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı |
|
| 10 |
Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı |
|
| 11 |
Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı |
|
| 12 |
Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı |
|
| 13 |
Genel değerlendirme ve yorumlar |
|
| 14 |
Genel değerlendirme ve yorumlar |
|