Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II
1 Dersin Adı: TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II
2 Dersin Kodu: TDE1032
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NESRİN KARACA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nesrin Karaca
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nesrinkaraca@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yeni Türk edebiyatının fonksiyonu ve mahiyetinin anlatılması, yeni Türk edebiyatı ile edebiyatımızda meydana gelen değişikliklerin gösterilmesi, Tanzimat döneminin ikinci nesline mensup yazarların tanıtılmasıdır,
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yeni Türk edebiyatının fonksiyonu ve mahiyetinin anlatılması, yeni Türk edebiyatı ile edebiyatımızda meydana gelen değişikliklerin gösterilmesi, Tanzimat döneminin ikinci nesline mensup yazarların tanıtılmasıdır,
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Metnin olay örgüsünü bulur, gerçeklikle ilişkisini açıklar.;
2 Temanın gerçeklikle ilişkisini kavrar, temanın ve kişilerin hangi edebî akıma ve düşünceye bağlı kalınarak anlatıldığını, tasvir edildiğini tartışır.;
3 Anlatmaya bağlı edebî metinlerin tema bakımından birbiriyle ilişkili olup olmadığını tartışır.;
4 Şiirlerdeki temayı daha önceki dönemin şiirlerindeki temayla karşılaştırır. ;
5 Tanzimat şiirinde ahengi sağlayan unsurları belirler.;
6 Şiirin Batı düşüncesiyle, klâsik ve romantik edebiyatla ilişkisini belirler.;
7 Metinlerin tema bakımından birbiriyle ilişkisi olup olmadığını tartışır.;
8 Tanzimat Dönemi’ni etkileyen sanat, edebiyat ve düşünce akımlarını metinlerden hareketle fark eder.;
9 Tanzimat aydınları hakkında bilgi sahibi olur;
10 Tanzimat'ın fikirsel köklerini öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ahmet Mithat Efendi ve romancılığı.
2 Ahmet Mithat Efendi’nin romanlarında tiplerin sınıflandırılması.
3 Tanzimat ikinci nesli: R. Mahmut Ekrem-Hamit-Sezai okulu
4 R. Mahmut Ekrem’in edebiyat kuramcılığı
5 Zemzeme – Demdeme Tartışması
6 “Abes- muktebes” kafiye tartışmaları
7 R. Mahmut Ekrem’in şairliği
8 R. Mahmut Ekrem’in romancılığı
9 A. Hamit Tarhan’ın şairliği
10 Makber önsözü, Makber
11 Külbe-i İştiyak şiirinin incelenmesi
12 A. Hamit Tarhan’ın tiyatroculuğu
13 Sami Paşazâde Sezai'nin Hikâye ve Romancılığı Sergüzeşt Romanının İncelenmesi
14 Nâbızâde Nâzım'ın Romancılığı Karabibik ve Zehra Romanlarının İncelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ali İhsan Kolcu, Tanzimat Edebiyatı I (şiir) Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2009
Ali İhsan Kolcu, Tanzimat Edebiyatı II (hikaye ve roman) Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2009
İsmail Parlatır, İnci Enginün, A. Bican Ercilasun, Zeynep Kerman, Abdullah Uçman, N. Çetin, Tanzimat Edebiyatı Akçağ Yay. Ankara 2006
Önder GÖÇGÜN, Belgelerle Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Nisan Kitabevi, Ankara 2007.
Ahmet Hamdi TANPINAR, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1969.
Mehmet KAPLAN, Şiir Tahlilleri I, İstanbul 1969.
Orhan OKAY, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, İstanbul 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 8 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK9 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK10 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr