Yeni Türk edebiyatının fonksiyonu ve mahiyetinin anlatılması, yeni Türk edebiyatı ile edebiyatımızda meydana gelen değişikliklerin gösterilmesi, Tanzimat döneminin ikinci nesline mensup yazarların tanıtılmasıdır,
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Yeni Türk edebiyatının fonksiyonu ve mahiyetinin anlatılması, yeni Türk edebiyatı ile edebiyatımızda meydana gelen değişikliklerin gösterilmesi, Tanzimat döneminin ikinci nesline mensup yazarların tanıtılmasıdır,
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Metnin olay örgüsünü bulur, gerçeklikle ilişkisini açıklar.;
2
Temanın gerçeklikle ilişkisini kavrar, temanın ve kişilerin hangi edebî akıma ve düşünceye bağlı kalınarak anlatıldığını, tasvir edildiğini tartışır.;
3
Anlatmaya bağlı edebî metinlerin tema bakımından birbiriyle ilişkili olup olmadığını tartışır.;
4
Şiirlerdeki temayı daha önceki dönemin şiirlerindeki temayla karşılaştırır. ;
5
Tanzimat şiirinde ahengi sağlayan unsurları belirler.;
6
Şiirin Batı düşüncesiyle, klâsik ve romantik edebiyatla ilişkisini belirler.;
7
Metinlerin tema bakımından birbiriyle ilişkisi olup olmadığını tartışır.;
8
Tanzimat Dönemi’ni etkileyen sanat, edebiyat ve düşünce akımlarını metinlerden hareketle fark eder.;
9
Tanzimat aydınları hakkında bilgi sahibi olur;
10
Tanzimat'ın fikirsel köklerini öğrenir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ahmet Mithat Efendi ve romancılığı.
2
Ahmet Mithat Efendi’nin romanlarında tiplerin sınıflandırılması.
3
Tanzimat ikinci nesli: R. Mahmut Ekrem-Hamit-Sezai okulu
4
R. Mahmut Ekrem’in edebiyat kuramcılığı
5
Zemzeme – Demdeme Tartışması
6
“Abes- muktebes” kafiye tartışmaları
7
R. Mahmut Ekrem’in şairliği
8
R. Mahmut Ekrem’in romancılığı
9
A. Hamit Tarhan’ın şairliği
10
Makber önsözü, Makber
11
Külbe-i İştiyak şiirinin incelenmesi
12
A. Hamit Tarhan’ın tiyatroculuğu
13
Sami Paşazâde Sezai'nin Hikâye ve Romancılığı
Sergüzeşt Romanının İncelenmesi
14
Nâbızâde Nâzım'ın Romancılığı
Karabibik ve Zehra Romanlarının İncelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ali İhsan Kolcu, Tanzimat Edebiyatı I (şiir) Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2009 Ali İhsan Kolcu, Tanzimat Edebiyatı II (hikaye ve roman) Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2009 İsmail Parlatır, İnci Enginün, A. Bican Ercilasun, Zeynep Kerman, Abdullah Uçman, N. Çetin, Tanzimat Edebiyatı Akçağ Yay. Ankara 2006 Önder GÖÇGÜN, Belgelerle Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Nisan Kitabevi, Ankara 2007. Ahmet Hamdi TANPINAR, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1969. Mehmet KAPLAN, Şiir Tahlilleri I, İstanbul 1969. Orhan OKAY, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, İstanbul 2005.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
0
8
16
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU